سرگرمی

تعدادی نکته و ترفند و ویژگی های پنهان پلی استیشن 5

1. به روز رسانی خودکار و حالت استراحت را در نظر بگیرید

برای به روز نگه داشتن موارد، باید مطمئن شوید که سیستم و بازی ها به طور خودکار به روز می شوند. این باید رفتار پیش‌فرض باشد، اما می‌توانید در Settings > System > System Software Update and Settings را بررسی کنید. برای بازی‌ها، به تنظیمات > داده‌های ذخیره‌شده و تنظیمات بازی/برنامه بروید و به‌روزرسانی‌های خودکار را انتخاب کنید.

وقتی بازی را تمام کردید، به جای خاموش کردن PS5 در حالت استراحت قرار دهید. با فشار دادن دکمه پلی استیشن و انتخاب نماد پاور، این گزینه را پیدا خواهید کرد. در حالت استراحت، PS5 شما به‌روزرسانی‌ها را دانلود می‌کند، کنترل‌هایی را که به برق وصل هستند شارژ می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که آن را از راه دور از طریق برنامه PlayStation کنترل کنید. می‌توانید کاری را که حالت استراحت انجام می‌دهد در تنظیمات > سیستم > صرفه جویی در انرژی > ویژگی‌های موجود در حالت استراحت تغییر دهید.

نوشته های مشابه

2. اعلان های مزاحم پاپ آپ را متوقف کنید

یک پاپ آپ که به شما می گوید یکی از دوستانتان به تازگی آنلاین شده است یا دانلود به پایان رسیده است، می تواند غوطه ور شدن شما را در بازی یا فیلمی که در حال تماشای آن هستید، کند. خوشبختانه، تصمیم گیری در مورد زمانی که می خواهید اعلان های پاپ آپ داشته باشید، آسان است. دکمه Settings را در سمت راست بالای صفحه اصلی انتخاب کنید و Notifications را انتخاب کنید. می‌توانید اعلان‌هایی را که می‌خواهید انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که در بازی‌ها، ویدیوها یا پخش‌ها ظاهر شوند.

3. بازی های رایگان و آزمایشی را امتحان کنید

اگر خرید PS5 شما را پاک کرد، نگران نباشید. عناوین رایگان بسیاری وجود دارد و یک نسخه آزمایشی رایگان وجود دارد تا در حین پس انداز شما را مشغول نگه دارد. فروشگاه PlayStation را در بالا سمت چپ در صفحه اصلی باز کنید و به تب Browse بروید. در سمت چپ، فلش رو به پایین را انتخاب کنید تا گزینه‌های Filter باز شوند، قیمت را انتخاب کنید، سپس کادری که می‌گوید رایگان را علامت بزنید.

به تب اشتراک‌ها در فروشگاه پلی‌استیشن بروید، و همچنین می‌توانید یک نسخه آزمایشی 14 روزه رایگان از سرویس PS Plus دریافت کنید، که چند نفره آنلاین را فعال می‌کند و هر ماه چند بازی رایگان به همراه دارد. فقط توجه داشته باشید که اگر لغو نکنید، در پایان 14 روز به طور خودکار برای شما صورتحساب خواهد گرفت.

4. مرکز کنترل خود را سفارشی کنید

هنگامی که دکمه PS را فشار می دهید، مرکز کنترل ظاهر می شود و تعداد انگشت شماری میانبر و منوی پاور را ارائه می دهد. اما مجبور نیستید ترکیب پیش فرض را بپذیرید. دکمه PS را فشار دهید تا Control Center ظاهر شود و سپس روی دکمه‌های گزینه‌ها ضربه بزنید، و می‌توانید X را فشار دهید تا هر نمادی را انتخاب کنید و از D-pad برای حرکت دادن آن به راست یا چپ استفاده کنید یا آن را فشار دهید تا به طور کلی از Control Center پنهان شود.

5. چگونه صدا را برای Blu-ray و DVD برطرف کنیم

اولین باری که به تماشای بلوری 4K روی PS5 نشستیم، نیم ساعت تلاش کردم تا صدا را مرتب کنم زیرا بخش هایی از صدای فراگیر در عمل وجود نداشت. اما تنظیمات صدا برای Blu-ray و DVD در تنظیمات معمولی سیستم PS5 نیست. پخش کننده دیسک تنظیمات خروجی صوتی خود را دارد. برای پیدا کردن آنها، باید دیسک را وارد کنید و دکمه Options را روی کنترلر DualSense یا Media Remote خود فشار دهید. یک منو در پایین صفحه ظاهر می شود و شما باید نماد سه نقطه و سپس Settings > Audio Format را انتخاب کنید و آن را به Bitstream تغییر دهید.

6. وقتی گیر کردید از بازی کمک بگیرید

همه گهگاهی در بازی گیر می کنند. در حالی که یافتن متن و ویدیو به صورت آنلاین آسان است، شناسایی نکات خاصی که نیاز دارید می تواند مشکل باشد، و خطر مشخصی از اسپویل وجود دارد. برای مشترکین PS Plus، برخی از بازی‌های PS5 دارای یک ویژگی داخلی به نام Game Help هستند که می‌تواند شما را در انجام کارهایی که شما را دچار مشکل می‌کند راهنمایی کند. دکمه PS را فشار دهید تا مرکز کنترل باز شود، و باید یک ردیف کارت را ببینید. کارت فعالیتی را انتخاب کنید که سطحی که در آن گیر کرده اید را نشان می دهد، و نکاتی را برای ماموریت هایی که در آن انجام می دهید، با متن و اسکرین شات هایی که توصیف می کند چه کاری باید انجام دهید و یک ویدیو به شما نشان می دهد که چگونه هدف را تکمیل کنید، خواهید دید. برای آسان‌تر کردن کارها، می‌توانید نوک را به صفحه‌نمایش سنجاق کنید و در حین بازی به آن مراجعه کنید.

اکنون که PS5 را مطابق میل خود پیکربندی کرده اید، می توانید به بازی بپردازید. آیا نمی دانید چه بازی هایی را باید امتحان کنید؟ اینها بازی های مورد علاقه ما برای PS5 و انتخاب های ما از بهترین بازی های PS4 هستند. بازی مبارک!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا