سفر و گردشگری

حقایقی درباره صنعت سفر و گردشگری – هوانوردی

کمربند ایمنی خود را ببندید تا حقایق بزرگی در مورد صنعت هوانوردی مسافرتی و گردشگری به دست آورید. خود را برای پرواز آماده کنید.

خلبانان و کمک خلبانان قبل از پرواز یک وعده غذایی را نمی خورند

در بیشتر موارد، خلبان و کمک خلبان قبل از پرواز با هواپیما یک وعده غذایی را نمی خورند. این به این دلیل است که آنها می خواهند خطر مسمومیت غذایی هر دو خلبان را از خوردن یک غذا کاهش دهند.

مطالعه بیشتر

کوتاه ترین پرواز تجاری کم تر از دو دقیقه طول دارد

باور کنید یا نه، در واقع می توانید با پروازی که کم تر از دو دقیقه طول می کشد، پرواز کنید. این پرواز بین جزایر وسترای و پاپا وسترای انجام می شود. با ثبت زمان تنها ۴۷ ثانیه، چرا وقتی می توانید پیاده روی کنید؟

در 60 ثانیه گذشته که این مقاله را می‌خوانید، بیش از 2000 نفر وارد یک کشور خارجی شده‌اند، 56 چمدان گم شده و یک چهارم میلیون دلار توسط آمریکایی‌های خارج از کشور خرج شده است.

این یکی از حقایق مورد علاقه من در مورد صنعت سفر و گردشگری است که نشان می دهد این صنعت واقعا چقدر سریع پیش می رود.

دود خارج شده از هواپیما در واقع بخار آب است

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که خلبانان چگونه از هواپیمای خود برای ایجاد این اشکال در آسمان با استفاده از دود استفاده می کنند؟ خب این در واقع بخار آب است که در نتیجه مواد شیمیایی، هیدروکربن و اکسیژن ایجاد می شود و برای تولید آب و مقداری دی اکسید کربن ترکیب می شود.

بوئینگ ۷۴۷ می تواند سوخت کافی برای ۴ بار شارژ کردن یک خودرو در اطراف سیاره را در اختیار داشته باشد.

اگرچه این سوخت در بوئینگ ۷۴۷ دوام نمی آورد، اما با این حال برای تامین سوخت سفره ای جاده ای شما برای یک سال آینده کافی خواهد بود. این هواپیما در مجموع ۸ مخزن سوخت و ظرفیت ترکیبی ۵۷،۱۶۴ گالن سوخت دارد.

فشار زیاد داخل کابین مانع از باز کردن درب هواپیما در اواسط پرواز می شود

یکی از حقایقی در مورد صنعت سفر و گردشگری که ممکن است ندانید این است که علیرغم باورهای رایج و بازنمایی های مرسوم در صنعت فیلم، به دلیل فشار زیاد داخل کابین نمی توانید در هواپیما را در طول پرواز باز کنید. . فشار کابین به دلیل ارتفاع هواپیما و هوای رقیق بیرون بسیار زیاد است.

پس بله، این بدان معناست که بیشتر آن صحنه هایی که در فیلم ها دیدید از نظر فنی نادرست بودند!

پرواز مستقیم ۱۹ ساعته را تصور کنید این طولانی ترین پرواز در جهان بود و از نیویورک به سیدنی استرالیا پرواز کرد. این پرواز آزمایشی با هواپیمای بوئینگ ۷۸۷-۹ دریم لاینر کانتاس، ۱۶،۲۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کرد. کل زمان پرواز ۱۹ ساعت و ۱۶ دقیقه با حداکثر سوخت، حداقل بار و تعداد کمی مسافر بود. این پرواز مبتنی بر تحقیق بود و برای ارزیابی سلامت و سلامت خدمه مسافر و کابین در یک پرواز آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت.

پرواز به اندازه یک مایل در هواپیما می تواند 53 پوند دی اکسید کربن تولید کند

این یکی از حقایق جدی تر در مورد سفر و گردشگری است. همانطور که پرواز سرگرم کننده و هیجان انگیز است، متأسفانه اثرات منفی بر محیط زیست دارد.

هواپیماها مقدار زیادی دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای تولید می کنند که برای سیاره ما مضر است. همه حقایق در مورد صنعت سفر و گردشگری مثبت نیستند، و من همیشه شما را تشویق می‌کنم هنگام برنامه‌ریزی سفر بعدی خود، درباره گزینه‌های حمل و نقل پایدارتر تحقیق کنید.

تاخیر جت هنگام سفر از غرب به شرق بدتر می شود

یکی دیگر از حقایق مهم در مورد صنعت سفر و گردشگری، تفاوت جت لگ در زمان سفر به غرب یا شرق است. به این دلیل که بدن ما راحت تر می تواند با بیدار ماندن دیرتر از زمان معمول کنار بیاید. همان طور که گفته شد، اگر از غرب به شرق سفر کنید، به دلیل مناطق زمانی دیرتر، کم تر احساس جت لگ خواهید کرد.

بیش از 60000 نفر در هر نقطه ای از ایالات متحده در هوا هستند

ایالات متحده یک مقصد توریستی بسیار محبوب با هواپیماهایی است که همه روزه مردم را در داخل، خارج و اطراف ایالات متحده پرواز می کنند. این بدان معناست که تقریباً همیشه بیش از 60000 نفر در هر روز در هر نقطه معین در هوا بر فراز ایالات متحده هستند.

پرواز حس چشایی و بویایی شما را تغییر می دهد

آیا تا به حال متوجه شده اید که طعم غذا در هنگام پرواز با هواپیما متفاوت است؟ این در واقع به دلیل ارتفاع زیاد و نبود رطوبت است که حس بویایی شما را کاهش می دهد، حس چشایی و توانایی تشخیص شوری و شیرینی را تضعیف می کند. اگر می خواهید بدانید که غذا واقعا چگونه مزه می کند، می توانید در جشنواره غذای پرنده که هر سال در لندن برگزار می شود، شرکت کنید.

یک فروند بوئینگ ۷۷۷ قدرتی دو برابر تایتانیک دارد

تایتانیک برخلاف بوئینگ ۷۷۷ که اکنون می تواند حدود ۱۱۰،۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند، توانست حدود ۴۶،۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

در طول یک پرواز 10 ساعته ممکن است بیش از 2 لیتر آب از دست بدهید

رطوبت کم و محیط کم اکسیژن باعث می شود بدن شما آب بیشتری نسبت به آنچه که روی زمین انجام می دهید از دست بدهد. دفعه بعد که در هواپیما هستید، شاید به جای دم کردن، یک بطری آب را انتخاب کنید!

توماس کوک قدیمی ترین مجری تور جهان بود.

سازمان مسافرتی، توماس کوک، در ابتدا در سال ۱۸۴۱ تاسیس شد و سفر با قطار از لستر به لافبورو اولین پکیج تعطیلات آن ها بود. این سفر ۲۲ مایلی با هزینه ۱ شیلینگ و ۶ پنس، در مجموع ۵۰۰ مسافر داشت. با این حال، آن ها هنوز هم وب سایتی دارند که به مشتریان اجازه می دهد تعطیلات خود را پکیج بندی کنند.

هوای داخل هواپیما تمیز است

آخرین حقیقت جالب درباره هواپیمایی این است که هوای داخل آن تمیز است. 40 درصد از هوایی که در طول پرواز تنفس می کنید از طریق سیستم HEPA فیلتر می شود. 60 درصد دیگر هوای تازه ای است که از بیرون هواپیما وارد می شود. هوای کابین به طور میانگین هر سه دقیقه یکبار هنگام پرواز تعویض می شود.

https://www.trip.com/flights/

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا