متفرقه

5 واقعیت روانشناسی انسانی که می توانید برای ایجاد آموزش الکترونیکی موثر از آنها استفاده کنید

روش های یادگیری ما را پتانسیل ها و محدودیت های مغزمان تشکیل می دهند. روانشناسان، متخصصان و دانشمندان علم اعصاب ، کار ادغام تحقیقات مغزی با یادگیری آنلاین را آغاز کرده اند.

به صورت خاص و ویژه تر ، دکتر سوزان وینشنک، تحقیقی در زمینه مغز و برون یابی اصول طراحی UX را منتشر کرده است.

در این پست نگاهی به طراحی UX می اندازیم و آن را در آموزش الکترونیکی به کار می بریم.

اینجا در SHIFT، ما معتقدیم که برای طراحی آموزش الکترونیکی موثر، باید اصول و اصول نحوه یادگیری خود را درک کنیم. ای طراحان آموزش الکترونیکی که نقش مغز را در نظر نمی گیرند فرصت های زیادی را از دست می دهند.

در زیر 5 اصل روانشناسی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد دوره های آموزش الکترونیکی موثر استفاده کنید:

1. مردم نمی خواهند بیشتر از آنچه باید کار کنند یا فکر کنند

حقیقت این است که افراد کم ترین میزان کار ممکن را برای انجام یک کار انجام خواهند داد، به خصوص در آموزش الکترونیکی، یادگیرندگان فقط می خواهند اطلاعات مورد نیاز خود را در سریع ترین زمان ممکن به دست آورند و سپس به سر کار برگردند.

مغز ما برای تمرکز یا پردازش مقدار محدودی از اطلاعات طراحی شده است. مقدار زیادی از این مقدار می تواند باعث شود که یادگیرندگان کم تر خلاق، کم بازده و کم تر قادر به تصمیم گیری خوب باشند.

در اینجا کاری است که می توانید انجام دهید:

مطالب درسی خود را طوری طراحی کنید که فراگیران بتوانند آن را با سرعت خود به انجام برسانند.

اطلاعات را به اشتراک بگذارید و بگذارید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند بیشتر بیاموزند یا خیر.

آنچه را که باید بدانند به آنها بگویید و بگذارید بروند. در غیر این صورت، به احتمال زیاد آن را نادیده می گیرند یا دوره را تمام نمی کنند. دادن بیش از نیاز به فراگیران فقط تجربه یادگیری را به هم می زند.

https://bestkid.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%86%d9%82%d8%a7%d8%b4%db%8c/%d9%86%d9%82%d8%a7%d8%b4%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%87.html

2. افراد محدودیت هایی دارند به خصوص زمانی که نوبت به یادگیری می رسد.

روانشناسان شناختی دریافته اند که مغز محدودیت خاص خود را در میزان اطلاعاتی که می تواند در آن واحد پردازش کند، دارد. هنگامی که یک قطعه از اطلاعات وارد مغز می شود و توجه کافی به آن داده می شود، توسط حافظه بلند مدت پردازش و در مغز به همراه اطلاعات مرتبط ذخیره می شود. ایده های مشابهی با هم گروه بندی می شوند. به همین دلیل است که افراد می توانند از استراتژی های یادگیری از جمله تکه تکه کردن استفاده کنند.

با این حال، اگر اطلاعات مرتبطی برای ذخیره سازی وجود نداشته باشد، ذخیره سازی اطلاعات جدید می تواند بسیار دشوار باشد. بنابراین این احتمال وجود دارد که آن تکه‌ها و تکه‌های اطلاعات نامرتبط در مطالب درسی شما قبل از اینکه فراگیران بتوانند آنها را به خاطر بیاورند، از بین بروند. مطمئن شوید که فراگیران هدف شما می توانند بین قسمت های مختلف محتوای دوره شما ارتباط ایجاد کنند.

در اینجا کارهای دیگری وجود دارد که می توانید انجام دهید:

فقط محتوای «باید دانستن» را درج کنید. باید بخوانید: اجتناب از اضافه بار یادگیرنده: پنج قانون برای طراحی دوره آموزش الکترونیکی

به طور خلاصه، محتوای جذاب را برای یادگیری فراهم کنید. از لحظات یادگیری خرد بهره ببرید.

آن را Skimmable کنید: مردم به ندرت کلمه به کلمه چیزی را می خوانند و بیشترین توجه را به اولین و آخرین جمله یک پاراگراف می دهند، بنابراین نکات اصلی را همراه با کلمات کلیدی که چشمان آنها را جلب می کند، در اینجا قرار دهید.

اطلاعات را خوانا کنید: به عنوان مثال، از سرصفحه ها و جملات کوتاه استفاده کنید. بخوانید: آموزش الکترونیکی را خوانا نگه دارید یا اصلاً از متن استفاده نکنید.

3. افراد به طور طبیعی کنجکاو هستند – آن ها اطلاعات را به سرقت می برند.

مردم به طور طبیعی کنجکاو هستند، آن ها دوست دارند فراتر از آنچه با چشم غیر مسلح نشان داده می شود، یاد بگیرند و کشف کنند.

هرچه افراد کنجکاوتر باشند، سوالات بیشتری می پرسند، بیشتر جستجو می کنند، ارتباطات بیشتری برقرار می کنند، زمان بیشتری را صرف یادگیری می کنند و در زندگی حرفه ای خود رضایت بیشتری دارند.

طراحان یادگیری الکترونیکی می توانند کنجکاوی را تحریک و تحریک کنند تا توجه یادگیرنده را جلب کنند یا علاقه خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، دوره را با پرسیدن یک سوال شروع کنید. سوالات جذاب هستند و افراد را به دانستن پاسخ دعوت می کنند.

اگر دانش‌آموزان نتوانند به سؤال اولیه پاسخ دهند، انگیزه آن‌ها برای گذراندن دوره و ادامه یافتن پاسخ می‌شود و از همان ابتدا آنها را متعهد می‌سازد.

پرسیدن سوال در ابتدای دوره آموزش الکترونیکی یک استراتژی عالی است. دانش آموزان نمی توانند به راحتی با یک صفحه گلوله دور شوند!

4. افراد موجودات اجتماعی هستند که با هم بهتر یاد می گیرند

مردم همیشه سعی می کنند از تکنولوژی برای اجتماعی بودن استفاده کنند، بنابراین به آن ها این فرصت را بدهید که بخشی از یک گروه باشند.

حداقل سه اتفاق زمانی می افتد که فرد با فرد یا گروهی دیگر یاد می گیرد. آن ها می توانند با هم کار کنند، با یکدیگر رقابت کنند (و بنابراین سعی کنند بهتر عمل کنند)، یا به تنهایی کار کنند اما اهداف مشابهی را با دیگر دانش آموزان به اشتراک بگذارند.

مهم نیست که یادگیرندگان در چه الگوی تعاملی درگیر هستند، می توانند به طور موثر بازخورد ارائه و دریافت کنند تا انگیزه یادگیری یا حداقل انجام وظایف خود را داشته باشند. مردم به دنبال راهنمایی دیگران در مورد آنچه که باید بکنند، نگاه می کنند، به خصوص اگر مطمئن نباشند. در دوره‌های آموزش الکترونیکی، فرصت‌هایی برای تعامل کارکنان خود ایجاد کنید، چه وبلاگی با نظرات یا یک انجمن. منبع

5. افراد وقتی روی چیز مهمی تمرکز می کنند، ناراحت نمی شوند

مغز ما طوری برنامه ریزی شده است که در یک زمان به حداکثر ۳ / ۳۴ چیز توجه کند، یعنی اگر به آن اجازه دهیم. برای طراحان دوره، این بدان معنی است که ما باید علم توجه را در اولویت قرار دهیم و یادگیری الکترونیکی طراحی کنیم تا حواس پرتی ها را به حداقل برسانیم.

در اینجا ایده هایی وجود دارد که می توانید شروع به پیاده سازی کنید:

1 ماژول، 1 هدف: هر ماژول همچنین باید هدف منحصر به فرد خود را به وضوح تعریف کند.

خلاصه کردن: خلاصه یا نمای کلی از بخش دوره را در چند جمله یا به صورت تصویری بنویسید. مهم ترین نکات خود را که باید پوشش داده شود را درج کنید.

طراحی برای نوسان توجه: زمانی که ما بر روی جلب توجه تمرکز کرده ایم، حتی وقتی که افراد یادگیرنده را مجبور به تمرکز کرده ایم، به این معنا نیست که همه آنها تمرکز خود را حفظ کرده اند. داشتن توجه به صورت طبیعی در نوسان قرار دارد، و شما امکان این را دارید که بتوانید دوره های خود را در فصل های زمانی طراحی کنید تا به راحتی این تنوع اجتناب ناپذیر را دنبال کنید.هر 5 تا 10 دقیقه یکبار با تغییر تمرکز اطلاعات، توجه آنها را به خود جلب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا