متفرقه

سلامتی خود را به جای خواب زمستانی در اولویت قرار دهید

هنگامی که هوای سرد فرا می رسد، به راحتی می توان خواب زمستانی را بر سلامتی ترجیح داد – ترک فعالیت های بیرون از منزل و انتخاب غذاهای راحت و کاناپه. با این حال، می توانید عادات سالم خود را حفظ کنید – و حتی برخی از عادات جدید را اضافه کنید – حتی اگر در درون خود گیر کرده اید.

در اینجا چند استراتژی برای اولویت دادن به سلامتی زمانی که در هوای سرد در داخل خانه هستید آورده شده است.

8 راه برای اولویت دادن به سلامتی به جای خواب زمستانی

1. کمی سوپ درست کنید

به جای پختن خوراکی های شیرین در یک روز برفی، سعی کنید یک دسته بزرگ سوپ درست کنید. شما می توانید در تمام طول زمستان با مواد مختلف آزمایش کنید، که باعث حواس پرتی سالم از سرما و منبع بی پایانی از وعده های غذایی مغذی و گرم می شود.

آیا می خواهید عامل سرگرمی را افزایش دهید؟ «تبادل سوپ» را با دوستان خود امتحان کنید، که در آن همه نوع متفاوتی درست می‌کنند و برای اشتراک‌گذاری آسان آن را به دسته‌هایی تقسیم می‌کنند.

2. مدیتیشن

به احتمال زیاد در ماه‌های زمستان زمان زیادی را صرف نشستن در داخل خانه می‌کنید، پس چرا از زمان استراحت خود برای امتحان کردن مدیتیشن استفاده نکنید؟ تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند اثرات مثبتی بر ذهن و بدن داشته باشد، همه اینها بدون نیاز به ترک خانه یا خرید تجهیزات خاص.

3. جریان و عرق

وقتی هوا آنقدر سرد است که نمی خواهید برای ورزش کردن از خانه خارج شوید، به جای آن به خدمات پخش دیجیتال روی آورید. نه برای تماشای زیاد ویدیوها یا برنامه های تلویزیونی، بلکه برای ورزش کردن! در میان انواع پیشنهادات تمرینی حرکت کنید و یک یا دو تمرین – یا یک تمرین کامل را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید.

4. کالیستنیکس

ورزشگاه را از دست داده اید؟ هالترهای فشاری را رها کنید و از وزن بدن خود برای قوی تر شدن استفاده کنید. تمرینات متداول شامل اسکات، لانژ، فشار و کرانچ است. مجدداً، قبل از ایجاد هر گونه تغییر در برنامه ورزشی خود، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

5. از پله ها وارد شوید

تعداد قدم ها اغلب در زمستان کاهش می یابد، زمانی که پیاده روی در فضای باز به حداقل می رسد. با بالا و پایین رفتن از پله‌های ساختمان، اگر ساختمان شما این پله‌ها را دارد، از زمان داخل خانه استفاده کنید. فقط مراقب یخ و نقاط لغزنده باشید.

6. چای را امتحان کنید

گیرکردن در داخل می تواند باعث تشویق به خوردن میان وعده ها شود و چای سرد هوا می تواند هوس غذا را راحت کند. با این حال، قبل از رسیدن به یک بشقاب، یک فنجان چای گرم برای خود بریزید. متوجه خواهید شد که اغلب بیشتر از یک میان وعده سریع دوام می آورد و به طرز شگفت آوری می تواند سیر کننده باشد.

7. برای سلامتی خود بایستید

“زمان نشستن” در فصل زمستان به اوج خود می رسد، زمانی که می خواهیم در خانه بمانیم و از بیرون دوری کنیم. به راحتی می توانید زمان تماشای فیلم، مطالعه یا مرور آنلاین را از دست بدهید، اما به یاد داشته باشید که یک تایمر در تلفن خود تنظیم کنید که به شما یادآوری می کند هر یک ساعت راه بروید – حتی فقط چند سفر رفت و برگشت به طرف دیگر خانه.

8. یک کتاب الهام بخش بخوانید

یکی دیگر از راه‌های عالی برای اولویت دادن به سلامت – حتی زمانی که دمای پایین کتاب باعث می‌شود شما احساس تنبلی کنید – این است که برای انگیزه زیادی به کتاب مراجعه کنید. یک کتاب سلامت یا تغذیه را به صورت آنلاین، در یک کتابفروشی یا کتابخانه محلی خود پیدا کنید و از آن به عنوان منبع الهام برای عبور از زمستان استفاده کنید. حتی می‌توانید با دوستانتان یک «باشگاه کتاب سالم» راه‌اندازی کنید و به جای خواندن یک کتاب، عناوین مختلفی را تعیین کنید تا همه بتوانند یادداشت‌های خود را به اشتراک بگذارند و انگیزه خود را به حداکثر برسانند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا