سفر و گردشگری

تنوع گردشگری در جهان

تنوع گردشگری تضمین می کند که کاری برای همه وجود دارد. در این وبلاگ انواع گردشگری در جهان را لیست کرده ایم. مسافران می‌توانند از این وبلاگ برای برنامه‌ریزی ماجراجویی بعدی خود استفاده کنند، در حالی که آژانس‌های مسافرتی و اپراتورهای تور می‌توانند از این اطلاعات برای برداشتن استراتژی‌ها و رشد کسب‌وکار شما استفاده کنند.

1. کمپینگ

فعالیتی معروف در فضای باز می باشد که شامل اقامت یک شبه در چادر یا وسیله های نقلیه مخصوص تفریح است . کمپینگ یک گزینه اقامتی مقرون به صرفه و ارزان است. که شمال حداقل یک شب اقامت در مکان مورد نظر است که آن را از سایر سفرهای روزانه و پیک نیک ها و فعالیت های تفریحی که به صورت کوتاه مدت هستند متمایز میکند. در این فعالیت کمپینگی به صورت مجلل به نام Glamping نیز وجود دارد. از دیگر کمپینگ های معروف میتوان به کمپینگ چادری، کمپینگ بقا، قایق رانی، کوله پشتی و پیاده روی و کمپینگ RV  و ون اشاره کرد.

2. گردشگری آشپزی

گردشگری آشپزی یا گردشگری غذا برای علاقه مندان به غذا است که عاشق کشف مقاصد غذایی جدید هستند. این یک تغییر خوشایند نسبت به برنامه سفر استاندارد است زیرا این سفر شامل فرصتی برای یادگیری تکنیک های آشپزی جدید یا شرکت در یک مزه غذا است. برخی از بهترین مقاصد گردشگری آشپزی در جهان عبارتند از: ایتالیا، اسپانیا، دبی، تایلند، هند، توکیو، بانکوک، ژاپن، پرو، اتیوپی و نیواورلئان.

3. گردشگری فرهنگی

گردشگری فرهنگی جایی است که مسافران با فرهنگ یک کشور یا مذهب، به ویژه سبک زندگی و سایر عناصری که زندگی مردم را شکل می‌دهند، درگیر می‌شوند. گردشگران غرق در فعالیت های مرتبط مانند آیین ها و جشنواره ها می شوند. برخی از مقاصد گردشگری فرهنگی محبوب در جهان ماداگاسکار هستند. لومبوک، اندونزی؛ لتونی؛ هایدا گوایی، بریتیش کلمبیا؛ شمال سریلانکا؛ چیانگ مای، تایلند؛ آریستی، یونان؛ کیپ غربی، آفریقای جنوبی و تامیل نادو، هند.

4. گردشگری دندانپزشکی

گردشگری دندانپزشکی یا تعطیلات دندانپزشکی شامل افرادی است که به دنبال مراقبت های دندانی خارج از سیستم مراقبت های بهداشتی محلی خود هستند. همچنین ممکن است با تعطیلات همراه باشد. در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده آمریکا و کانادا، مراقبت از دندان گران است. بنابراین، گردشگران دندانپزشکی برای مراقبت های دندانی کم هزینه سفر می کنند. برخی از مقاصد معروف گردشگری دندانپزشکی عبارتند از مکزیک، تایلند، پاناما، فیلیپین، اسپانیا، مجارستان، رومانی و هند.

5. گردشگری بلایا

گردشگری بلایا یا گردشگری تاریک/سیاه/غم شامل بازدید از مکان‌های بلایای محیطی است که طبیعی یا ساخته دست بشر هستند. مردم به دلیل ماهیت اجتماعی، دانشگاهی یا فرهنگی آن جذب این نوع گردشگری می شوند. برخی از مشهورترین نقاط گردشگری بلایای طبیعی در جهان عبارتند از طوفان کاترینا، پمپئی، نشت نفت اکسون والدز، ایستگاه مهندسی هوایی نیروی دریایی لیک هرست، سایت امنیت ملی نوادا، یادبود ملی سیل جانستون و یادبود 11 سپتامبر.

6. گردشگری داخلی

گردشگری داخلی شامل ساکنان یک کشور است که در همان کشور سفر می کنند. به عنوان مثال، اگر در منهتن زندگی می کنید و به تگزاس سفر می کنید، به آن گردشگری داخلی می گویند.

7. گردشگری مواد مخدر تفریحی

گردشگری تفریحی مواد مخدر نوعی سفر به منظور استفاده از مواد مخدر تفریحی غیرقانونی یا گران قیمت است. این نوع از گردشگران ممکن است از مرز ملی عبور کنند تا دارویی که در کشورشان فروخته نمی شود به دست آورند. برخی از مقاصد محبوبی که گردشگری تفریحی مواد مخدر در آنها رونق دارد عبارتند از پرو، مراکش، کلمبیا، کلرادو، هلند، بولیوی و لائوس.

8. تور اسکورت

تور اسکورت نوعی گردشگری است که در آن مسافران به صورت گروهی راهنمایی می شوند. معمولاً یک تور پیاده روی است که راهنما گروه را به مکان های تاریخی یا فرهنگی می برد. در تورهای همراه، راهنما یا آژانس تمام برنامه ریزی ها را انجام خواهد داد. مسافران می توانند به آرامی بنشینند و از سفر لذت ببرند و بدانند که بهترین کار را انجام می دهند.

9. سفر تجربی

این نوع سفر تجربی یک نوع گردشگری است که مسافران از یک کشور دیگر به صورت مشتاقانه با تاریخ، مردم ، فرهنگ و غذاهای آن کشور آشنا میشوند. بعضی از سفرهای تجربی ای معروف عبارت هستند از : عبور از دایره قطب جنوب، سافاری در تانزانیا، بازدی از گله داران عشایری و گوزن های شمالی، سفر به آشیانه ببر و شنا کردن با نهنگ در مکزیک، کاوش در فرهنگ کوبا و تگ کوسه ها در Exumas .

10. سفر تجربی

گردشگری تجربی رویکردی است که در آن مسافران از مکان‌های جذاب معمولی دیدن نمی‌کنند. این نوع گردشگری شامل شوخ طبعی، خوشبختی و شانس است. برخی از انواع سفرهای آزمایشی عبارتند از: پرواز در شب، سفر با بازگشت آهسته، سفر الفبا، سفر دوازده، سفر کور، سفر نیمه دیگر خود و Vacilando.

و دیگر گردشگری های سرتا سرجهان:

-گردشگری تجارتی و بازرگانی

-گردشگری شهری

-گردشگری روستایی

گردشگری مذهبی

-گردشگری ماجراجویانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا