آموزشی

چگونه در عصر حواس پرتی با انگیزه بمانیم

9 نکته برای بهره وری

01. تنظیم قصد

این به اندازه کافی آسان به نظر می رسد، اما اغلب نادیده گرفته می شود. یکی از دلایل اصلی که افراد در محل کار احساس خستگی می کنند این است که احساس نمی کنند در حال پیشرفت معنادار هستند. اگر قصد شما روشن نیست – یا اگر به ماموریت خود اعتقاد ندارید – انجام آن دشوار خواهد بود.

تنظیم یک هدف هر روز صبح به شما این امکان را می‌دهد تا با مهم‌ترین وظایف خود هماهنگ بمانید و به شما کمک می‌کند تا زمانی که آماده باشید به دنیا پاسخ دهید. برای مثال، اگر می‌دانید که در آن روز گفتگوهای دشواری خواهید داشت، ممکن است قصد داشته باشید که دلسوزتر باشید. این کار را به محض بیدار شدن از خواب انجام دهید و تا پایان روز خود را در آن طرز فکر مستقر خواهید کرد.

02. خط کشی آن

برای هر روز که به هدف مورد نظر خود می رسید، یک X در تقویم علامت بزنید. علامت های چک هم مشکلی ندارند. هدف شکستن خط شما نیست. در عرض چند هفته شما شاهد قدرت دستاوردهای کوچک خواهید بود.

03. متوجه شدن

این یکی راحته وقتی برای انجام کار حاضر می شوید، به روحیه خود توجه کنید. اگر آن را طوری طراحی کرده‌اید که دو پروژه داشته باشید، خود را به پروژه‌ای بیندازید که بسته به سطح توجه آبشاری‌تان احساس می‌کنید.

برای شخصیت‌های متفاوتی مثل من، داشتن پروژه‌ای مفیدتر و دیگری با ضرب‌الاجل سخت مفید است. دانستن اینکه چه زمانی نباید کار کنید، از قضا می تواند به شما در رسیدن به اوج عملکرد در زمانی که زحمت می کشید کمک کند.

04. کشتی مقاومت

ترس و طرد شدن را به اختراع خلاقانه تبدیل کنید. مگر اینکه از نژاد کمیاب باشید که صدای درونی ندارید، یکی از کلیدهای موفقیت در محل کار این است که صحبت های درونی را که می گویند نمی توانید باشید یا کاری انجام دهید، خاموش کنید.

چه صاحب کسب‌وکار کوچکی باشید که به دنبال انگیزه می‌گردید یا علاقه‌مندی هستید که تلاش می‌کند یک پروژه جدید را آغاز کند، جمع کردن متحدان درونی‌تان و از بین بردن این باورهای محدودکننده راهی مطمئن برای باز کردن پتانسیل و پرورش یک تمرین کاری عمیق است. فرآیند – و نه فقط نتیجه – باید شما را هدایت و هدایت کند. و این مهم است، زیرا، همانطور که آنی دیلارد به طرز تلخی بیان می کند، “اینکه ما روزها را چگونه می گذرانیم، طبیعتاً زندگی خود را چگونه می گذرانیم.”

05. ماشه های خود را روی هم قرار دهید

این روزها وقتی کلمه ماشه را می شنویم اغلب در زمینه منفی است. با این حال راه‌های زیادی برای «انباشته کردن محرک‌هایتان» به روشی کاملاً متفاوت وجود دارد. با این لنز مثبت، هدف از اتصال چیزها برای تأثیرگذاری بزرگ است.

مثال کلاسیک این است که کفش‌های دویدن خود را کنار درب ورودی رها می‌کنید— یک یادآوری ملایم از سوی دونده در شما، “خب، سلام! وقت آن است که ما را به یک چرخش ببرید.” هر جا که درخواست‌های شما باشد – چه در یک قلم خاص باشد یا در مکان مقدس – – چیدن محرک‌های شما می‌تواند تجارب جریان‌مانند بیشتری را القا کند.

دیکنز در سکوت کامل خود را با 9 شیء خاص روی میز رو به پنجره اش، از جمله گلدانی از گل های تازه، یک برگ طلایی که خرگوش روی آن نشسته بود، و مجسمه ای برنزی از یک آقا که انبوهی از توله سگ ها را در آغوش گرفته بود، روی هم گذاشت. این همان چیزی است که در قایق شما شناور است.

06. ایجاد محدودیت ها

اینجاست که الهام و تعهد به هم می رسند. من افراد زیادی را می شناسم که فقط به یک ضرب الاجل نیاز دارند و آنها را تحویل خواهند داد. نکته جالب در مورد پاسخگویی این است که موارد داخلی (من می خواهم این پروژه را تا پایان هفته به پایان برسانم) و خارجی (مهلت برای مشتری صبح دوشنبه است) وجود دارد.

توجه داشته باشید که واقعاً کدام نوع محدودیت‌ها شما را وارد عمل می‌کند— برای بسیاری، این ترکیبی از فشارهای داخلی و خارجی است که منجر به پیشرفت معنادار می‌شود.

07. چرت زدن

میدونم به چی فکر میکنی اما انگی که با تکان دادن سر در وسط روز وجود دارد، با شماست. چرت های قدرتی (از انواع 20 تا 30 دقیقه ای) هوشیاری را بازیابی می کند، عملکرد را افزایش می دهد و بهره وری را افزایش می دهد. به دور از اتلاف وقت، چرت زدن انرژی شما را بازیابی می کند و آن را به یکی از مهم ترین نکات مدیریت زمان تبدیل می کند.

08. پیاده روی

حتی اگر چرت زدن مورد نظر شما نباشد، مزایای خلاقانه پیاده روی غیرقابل انکار است. ارسطو عاشق پیاده روی بود. چارلز داروین هم همینطور. هلن دانمور، شاعر و رمان‌نویس، می‌گوید پیاده‌روی طولانی بهترین راه برای او برای متبلور ساختن ایده‌ها است. و هرگز فردریش نیچه فیلسوف آلمانی «به فکری که با راه رفتن به وجود نمی‌آید اعتماد نکرد».

قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر، دنیای درونی شما را آرام می کند و به دنیای اطراف شما اجازه می دهد که باز شود. شما به ذهن خود فرصتی برای تأمل، ادغام و نشخوار فکری می دهید – و اغلب در می یابید که مشکلاتی که زمانی شما را درگیر کرده بودند، دیگر این کار را نمی کنند.

09. مراقبه

مدیتیشن معادل توجه به ورزش است و ساده ترین راه برای بهبود تمرکز شماست. به شما این امکان را می دهد که بینش هایی در مورد شخصیت، رفتارها و روابط خود به دست آورید— و ترک الگوهای غیرمولد را برای شما آسان تر می کند. این به تخلیه حواس‌پرتی‌ها کمک می‌کند و انعطاف‌پذیری عاطفی را برای رویارویی با استرس‌های زندگی روزمره ایجاد می‌کند.

اگر یک برنامه مدیتیشن دارید، از قبل این را می دانید. و اگر این کار را نکردید، یکی را پیدا کنید و به آن بچسبید که برای شما مفید باشد و شروع به دیدن همان چیزها در یک نور کاملاً جدید کنید.

کشف الهام در پی وقفه ها

هیچ یک از این روش‌ها به تنهایی جواب نمیدهند. ابداع مجدد نحوه کار شما نیازی به یک کار انفرادی ندارد و زمانی سرگرم کننده تر است که دیگران را بیابید که با آنها آزمایش کنید. تنها، با هم، ایجاد یک تمرین پایدار ممکن است تنها ناجی ما در جهانی باشد که برای جلب توجه ما فریاد می زند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا