آموزشی

چگونه در مواقع سخت انگیزه ایجاد کنیم

نمی توان انکار کرد که سال گذشته برای سازندگان ،رویداد سختی بوده است. با بسته شدن مکان‌ها، تغییر مداوم محدودیت‌ها، و قوانین ایمنی جدید برای جلب توجه شما، حفظ انگیزه دشوار است. در حالی که کاهش انرژی و اشتیاق شما طبیعی است، از دست دادن موجو به معنای از دست دادن همه چیزهایی نیست که برای آن تلاش کرده اید.

این نکات برای گذراندن دوران سخت به شما کمک می کند تا با عوارض کنار بیایید، انگیزه خود را تقویت کنید و تعهد خود را مورد تایید مجدد قرار دهید.

1. ماموریت خود را به خاطر بسپارید

به خاطر داشته باشید که چرا کاری را که انجام می دهید انجام می دهید. از زمانی که شروع کردید چه اهدافی داشتید؟ تا به حال چه چیزی به دست آورده اید؟ اگر تسلیم شوید چه کسی را ناامید خواهید کرد؟

اگر مطمئن نیستید، نشستن برای یک جلسه هدف گذاری می تواند مفید باشد. جاه طلبی ها، موفقیت ها و عوامل کلیدی انگیزشی خود را بنویسید تا روزانه به خود یادآوری کنید که برای چه چیزی تلاش می کنید. به این ترتیب، می توانید با تمرکز بر اینکه چگونه به پیشبرد ماموریت کلی شما کمک می کنند، از پس کارهای کوچک برآیید.

2. یک نتیجه موفق را تجسم کنید

تجسم تکنیکی است که توسط ورزشکاران حرفه ای، بازیگران و نوازندگان استفاده می شود. با تصور موفقیت خود قبل از اجرا، آنها می توانند شانس خود را برای تجربه واقعی موفقیت تا حد زیادی افزایش دهند.

این تکنیک را می توان در هر جنبه ای از زندگی به کار برد. به هر چیزی که می خواهید برسید، به سادگی تصور کنید که اتفاق می افتد. هرچه تجسم دقیق‌تر باشد، بهتر است – از مکالماتی که دارید و کلماتی که به زبان می‌آورید گرفته تا لباس‌هایی که می‌پوشید و آب و هوا.

وقتی به یک هدف بزرگ فکر می کنید، تمرکز بر موانع سر راهتان بسیار آسان است، مخصوصاً زمانی که باید با شرایط سخت کنار بیایید. این در واقع تجسم منفی است و فقط بین شما و رویاهای شما قرار می گیرد. اگر می خواهید پیروز باشید، پیروز فکر کنید.

3. استراحت کنید و خودتان را درمان کنید

این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید: “تغییر به اندازه استراحت خوب است.” خوب، این نیز درست است که استراحت می تواند به اندازه یک تغییر خوب باشد. گاهی اوقات ما فقط به کمی فضا نیاز داریم تا شیار خود را برگردانیم.

اگر می توانید، به تعطیلات بروید، حتی اگر فقط یک “اقامت” باشد. از استراحت و بهبودی روی مبل لذت ببرید، فعالیت جدیدی را امتحان کنید یا برای پیاده روی طولانی در طبیعت به بیرون بروید. یک هفته دوری از میز کار می‌تواند برای تقویت انگیزه و تجدید قوا خلاقیت شما معجزه کند.

اگر نمی‌توانید یک هفته عقب‌نشینی کنید، تعطیلات آخر هفته‌تان را با جستجوی کمی آرامش و تفنن کاری انجام دهید. تلفن خود را روی حالت «مزاحم نشوید» قرار دهید و روی مراقبت از خود تمرکز کنید، خواه یک روز آبگرم در خانه داشته باشید یا وقت خود را صرف سرگرمی های خود کنید.

4. چالش های بزرگ و ترسناک را از بین ببرید

می‌توانید چالش‌های بزرگ را با تقسیم کردن آن‌ها به اجزای سازنده، کمتر ترسناک کنید. با تعیین اهداف کوچک و راحت تر، از تحقق منظم آنها رضایت خواهید داشت.

این احساس موفقیت یک انگیزه فوق العاده است. و اگر به انجام اهداف کوچک ادامه دهید، قبل از اینکه متوجه شوید، در نیمه راه رسیدن به یک هدف بزرگ خواهید بود.

5. هر پیروزی کوچک را جشن بگیرید

وقتی برای رسیدن به یک هدف بزرگ کار می کنید، می توان به راحتی از موفقیت های کوچک چشم پوشی کرد. اما فقط به این دلیل که بر ثبت نام 20 شرکت‌کننده جدید در کارگاه آنلاین خود متمرکز شده‌اید، به این معنا نیست که نباید از هر کدام که ایمن می‌شوید جشن بگیرید.

هر بار که به یک نقطه عطف رسیدید، خودتان را درمان کنید، یکی از بهترین راهبردها برای ایجاد انگیزه در خودتان است. نیازی نیست هر بار یک بطری شامپاین بریزید، اما باید از خود چیزی کوچک مانند یک تخته شکلات پذیرایی کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا