سفر و گردشگری

بررسی پتانسیل کشورهای اروپا برای گردشگری غذایی

گردشگری غذا بسیار متنوع بوده است و شامل بخش‌های تخصصی بسیاری مانند جشنواره‌های غذا، موزه‌های غذا، کلاس‌های آشپزی و بازدید از تولیدکنندگان است. مسافران غذای اروپایی به غذاهای محلی و اصیل تولید شده اهمیت می دهند و مشتاق تجربه های آشپزی جدید هستند.

ایتالیا، آلمان و اتریش فرصت‌های خوبی را ارائه می‌دهند، اگر گردشگری غذایی پایدار را ارائه دهید و بدانید که چگونه غذا، تاریخ و فرهنگ آن را در یک داستان ترکیب کنید و آن را از طریق رسانه‌های اجتماعی بفروشید. منبع

1. توضیحات محصول

میتوان گفت که گردشگری غذایی به عملی در سفر گفته میشود که میتوان با چشیدن غذاهای آن، حس مکان را دریافت و تعریف کرد. و در بعضی مواقع از آن به عنوان گردشگری برای خوراک شناسی و همچنین گردشگری آشپزی یاد شده است و مصرف نوشیدنی ها نیز در این نوع گردشگری وجود دارد. این نوع گردشگری بخشی وسیع از گردشگری فرهنگی بوده است و حدود 60 درصد از گردشگران علاقه زیادی به شرکت در فعالیت های فرهنگی دارند.

اگر گردشگری آشپزی به خوبی به بازار عرضه شود، به چند دلیل می تواند به یک رونق بزرگ برای گردشگری در منطقه شما تبدیل شود. اول، گردشگران آشپزی سهم زیادی در اقتصاد محلی دارند، زیرا بسیاری از آنها پول زیادی را در رستوران‌های محلی، جشنواره‌ها، مزه‌ها و غیره خرج می‌کنند.

دوم، بسیاری از گردشگران عادی از یک تجربه آشپزی نیز لذت خواهند برد. مقیاس وسیع این شکل از گردشگری را نمی توان دست کم گرفت و حتی می توان آن را یکی از ارکان گردشگری محلی سالم و پایدار دانست. سوم، گردشگری غذایی باعث تحریک بازدیدکنندگان در تمام طول سال می شود، زیرا این مسافران به فصل محدود نمی شوند. و در آخر، ارتباطات بین فرهنگی ایجاد می کند، میراث و سنت ها را حفظ می کند و مسافران را در مورد فرهنگ محلی آموزش می دهد.

2. چه چیزی اروپا را به یک بازار جالب برای گردشگری غذایی تبدیل می کند؟

اروپا بزرگترین بازار مبدا در سراسر جهان برای گردشگری خروجی است و نیمی از کل گردشگری خروجی را به خود اختصاص می دهد. به گفته کارشناسان، 3 تا 5 درصد از کل گردشگران اروپایی را گردشگران صرفاً آشپزی تشکیل می دهند. اما غذا و نوشیدنی بخش مهمی در بودجه هر گردشگر را تشکیل می دهد، زیرا همه به خوردن و نوشیدن نیاز دارند. بر اساس WFTA، گردشگران حدود 25 درصد از بودجه خود را صرف غذا و نوشیدنی می کنند، این رقم برای مقاصد گران قیمت به 35 درصد و برای مقاصد کم هزینه به 15 درصد می رسد.

بیش از 80 درصد از همه مسافران تفریحی اظهار می کنند که تجربه غذا و نوشیدنی تأثیر زیادی بر رضایت کلی از سفر دارد و احتمال بازگشت آنها را به مقصد افزایش می دهد. علاوه بر این، 81 درصد از گردشگران موافق هستند که غذا و نوشیدنی به آنها کمک می کند تا فرهنگ محلی را درک کنند.

برای مثال گردشگری غذایی در ترکیه تجربه‌ای فراتر از صرفاً چشیدن طعم‌های متنوع است؛ این نوع گردشگری فرصت می‌دهد تا با فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی مردم ترکیه از نزدیک آشنا شوید. هر منطقه از ترکیه دارای غذاهای منحصر به فرد و سنت‌های آشپزی خاص خود است که از تاثیرات مختلفی مانند عثمانی، آسیای میانه و دریای مدیترانه نشأت گرفته است. از کباب‌های لذیذ استانبول و پلوهای متنوع آنتالیا تا دسرهای خوشمزه گازیانتپ، هر لقمه یک سفر فرهنگی کوچک به گذشته و حال ترکیه است. بازدید از بازارهای محلی، شرکت در کلاس‌های آشپزی و تجربه میهمان‌نوازی گرم مردم، گردشگری غذایی در ترکیه را به یکی از جذاب‌ترین و به یادماندنی‌ترین تجربیات تبدیل می‌کند.

همچنین کلاس زبان ترکی و گردشگری غذایی فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری و تجربه فرهنگ ترکیه است. در این کلاس‌ها، علاوه بر آموزش زبان ترکی که به عنوان ابزاری کلیدی برای ارتباط مؤثر با مردم ترکیه محسوب می‌شود، به دانشجویان اصول و ویژگی‌های آشپزی ترکی نیز معرفی می‌شود.

این دوره‌ها شامل فعالیت‌های عملی نظیر پخت و پز غذاهای محلی، بازدید از بازارهای محلی و رستوران‌های معتبر می‌شود که به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهد تا با تنوع و عمق فرهنگی و غذایی ترکیه آشنا شوند. ترکیب یادگیری زبان و گردشگری غذایی، تجربه‌ای غنی و همه‌جانبه فراهم می‌کند که هم دانش زبانی و هم دانش فرهنگی دانشجویان را تقویت می‌کند.

کووید-۱۹

با توجه به همه‌گیری کووید-19، تعداد اروپایی‌هایی که به خارج از اروپا سفر می‌کنند کاهش یافته است. علت اصلی این اعداد پایین محدودیت‌های سفر توسط دولت‌های ملی بود. با این حال، دولت ها در اروپا به تدریج محدودیت های خود را به دلیل واکسیناسیون کاهش می دهند. نرخ واکسیناسیون، و در نتیجه محدودیت ها، در هر کشور متفاوت است.

اتحادیه اروپا در حال اجرای گذرنامه واکسیناسیون است که می تواند ثابت کند فردی واکسینه شده است، آزمایش آن منفی است یا آنتی بادی دارد. این پاسپورت در سراسر اتحادیه اروپا جهانی نیست، هر کشوری در این مدل فرم خاص خود را دارد. هنگام جذب گردشگران اروپایی، مهم است که در مورد محدودیت های سفر محلی به روز باشید.

بعد از این که محدودیت های مربوط به سفر و نیز امکان سفر مجدد برداشته شد، موضوع ایمنی به یک نگرانی بزرگ تبدیل شد، اروپایی ها به استانداردهای بالای مربوط به بهداشت و نیز قانون های سخت گیرانه در مورد بیماری کوووید 19 عادت کرده بودند. گردشگران اروپایی ترجیح داده اند که قانون های مشابه موجود در مورد بیماری کووید 19 را مشاهده کنند، مخصوصا زمانی که این ویروس در کشور مقصد آنها همچنان فعال باشد.

شرایط سیاسی و امور جاری در کشورهای مقصد

اروپایی ها از تمامی امور در کشورهای مقصد آگاهی کاملی دارند. معمولا گردشگران به کشورهایی که دارای شرایط سیاسی ناپایدار و همچنین حادثه های فاجعه بار هستند، کمتر مسافرت میکنند. زمانی که قصد سفر به کشوری را دارید سعی کنید توصیه های مربوط به گردشگری آن را بررسی و در مورد آنها  آگاهی کامل داشته باشید. به عنوان مثال صفحات مربوط به وزرات خارجه ی کشورهای هلند، بریتانیا، سوئد و آلمان.

جذب گردشگران غذای اروپایی

مسافران غذای اروپایی علاقه مند به آشنایی با فرهنگ های آشپزی و آداب و رسوم مکان هایی هستند که بازدید می کنند. آنها مجذوب تاریخ، داستان سرایی هستند و برای یافتن محصولات و تجربیات اصیل غذا و نوشیدنی تلاش زیادی می کنند.

همه این عناصر در غذا ترکیب می شوند: چه کسی، چه چیزی، کجا، چرا، و چگونه غذا. برای دسترسی به گردشگران از همه این عناصر استفاده کنید و اینها را با هم بسته بندی کنید. غذاهای منحصر به فرد مقصد را انتخاب کنید و آن را با یک داستان به یک غذاخوری ارتقا دهید. بهترین دیکشنری فارسی به انگلیسی را همراه خود داشته باشید تا در مقصد به مشکل بر نخورید.

زبان یکی از عوامل اساسی در تجربه گردشگری است که می‌تواند تأثیر قابل توجهی در جذب گردشگران داشته باشد، به ویژه زمانی که مورد مطالعه غذا و فرهنگ یک کشور قرار دارد. زبان، ابزاری برای ارتباط و فهم بهتر فرهنگ و غذاهای محلی است.

در صورتی که گردشگران بتوانند به راحتی با مردم محلی ارتباط برقرار کنند و غذاهای محلی را بدون مشکل سفارش دهند و توضیحاتی درباره آنها دریافت کنند، احساس تجربه‌ای عمیق‌تر و ارتباط نزدیک‌تری با محیط محلی خواهند داشت. به علاوه، ترجمه دقیق منوها و توضیحات غذایی به زبان‌های مختلف می‌تواند به گردشگران اعتماد بیشتری به محصولات محلی بخشیده و انتخاب آنها را تسهیل کند.

از این رو، داشتن امکاناتی مانند منوها و اطلاعات توریستی در زبان‌های مختلف می‌تواند به شدت به جذب گردشگران و تجربه گردشگری آنها کمک کند، به ویژه در مقصدهایی که معمولاً توسط گردشگران خارجی بازدید می‌شوند. پس برای رفتن به گردشگری غذایی بهترین دیکشنری فارسی به انگلیسی همراه خود داشته باشید.

کشورهای معروف در گردشگری غذایی

  • -گردشگری غذایی در توکیو
  • -گردشگری غذایی در ونیز
  • -گردشگری غذایی در مادرید
  • -گردشگری غذایی در بانکوک
  • -گردشگری غذایی در تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا