سبک زندگی

اصول طراحی داخلی: 5 نکته طراحی داخلی برای مبتدیان

چه در حال ساختن خانه خود باشید و چه می خواهید یک طراح داخلی حرفه ای شوید، در اینجا نکات و اصول اولیه طراحی داخلی برای شروع شما آورده شده است.

از طرح‌های رنگی گرفته تا فرش‌های منطقه‌ای، اگر سعی کنید به یکباره در آن غواصی کنید، دنیای طراحی داخلی می‌تواند احساس غم‌انگیز کند. خوشبختانه، چند اصل در طراحی داخلی وجود دارد که مکان بسیار خوبی برای شروع شما هستند – چه در حال کار با طراحی خانه مشتری باشید و چه بخواهید خانه خود را تغییر دهید.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی حرفه‌ای است که بر معماری و برنامه‌ریزی فضا تمرکز می‌کند و طراحی‌های منسجم و زیبایی‌شناختی برای فضای داخلی خانه و مشاغل ایجاد می‌کند. طراحان داخلی حرفه ای نیاز به آموزش متمرکز و آموزش رسمی دارند.

مبانی طراحی داخلی: 3 اصل طراحی

هنگامی که طراحی خود را شروع می کنید، چند اصل اساسی طراحی داخلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. سبک. انتخاب سبک طراحی داخلی در ابتدا به شما کمک می کند فضای خود را منسجم و متمرکز نگه دارید. سبک‌های تزئینی زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید – مانند شیک، توسکانی، مدرن اواسط قرن، صنعتی، اسکاندیناویایی یا خانه‌های مزرعه – و بسیاری از آنها با عناصر طراحی منحصر به فرد، طرح‌های رنگی یا پالت‌های رنگی، تزئینات پنجره، پلان های کف، و حتی سبک های هنر دیوار. خود را با چندین سبک مختلف آشنا کنید، از جمله اینکه چه گرایش های طراحی در حال حاضر محبوب هستند، تا بتوانید سبک ها و ایده های تزئینی مورد علاقه خود را بشناسید.
  2. نقطه کانونی. هر اتاق باید یک نقطه کانونی داشته باشد: یک قطعه جالب یا زیبا – مانند یک اثر هنری، یک شومینه یا یک کاناپه زیبا – که توجه بینندگان را به خود جلب کند. مراقب باشید که در اینجا زیاده روی نکنید: اگر نقاط کانونی بیش از حد در یک فضای زندگی دارید، احساس قدرت و عدم تمرکز می کنید.
  3. تعادل. برای رسیدن به تعادل در هر اتاق، باید وزن بصری مبلمان و لهجه های خود را تقسیم کنید. مقیاس (اقلام بزرگ و کوچک)، بافت (اقلام سخت و نرم) و موقعیت (قرار گرفتن در ارتفاع، سطح چشم و پایین، و قرار دادن چپ و راست) را در نظر بگیرید. اگر به تضادهای ظریف در یک فضای واحد توجه کنید، می توانید اتاق هایی ایجاد کنید که احساس کامل و متعادل کنند.

5 نکته در طراحی داخلی

در اینجا یک راهنمای مبتدی سریع برای شروع پروژه طراحی داخلی بعدی خود آورده شده است:

  1. با دقت خرج کنید. هنگامی که به تازگی طراحی داخلی را شروع کرده اید، بهتر است کارها را آهسته پیش ببرید و تصمیم بگیرید که کدام اقلام پرفروش شما هستند. یک قانون سرانگشتی خوب این است که بهترین مبلمانی که می‌توان روی آن‌ها پرپر کرد، کاناپه‌ها و تخت‌خواب‌ها هستند – از لحاظ بصری وسایل سنگینی هستند که توجه را به خود جلب می‌کنند، بنابراین می‌خواهید زیبا به نظر برسند. هنگامی که آنها را پیدا کردید، می توانید شکاف ها را با وسایل برجسته و تزئینات خانه خود پر کنید.
  2. به یاد داشته باشید که به نورپردازی فکر کنید. یک اتاق با طراحی خوب ممکن است با نور نامناسب خراب شود، بنابراین مطمئن شوید که نور را در بودجه خود لحاظ کنید. پنجره ها (برای نور طبیعی)، لامپ های کف، چراغ های سقفی، نورپردازی برجسته، و دیوارها و مبلمان با رنگ سفید یا روشن، همه راه های عالی برای باز کردن یک فضای تاریک یا کوچک هستند.
  3. از قطعات تاکیدی به خوبی استفاده کنید. برخی از طراحان داخلی بر روی قطعات “بزرگ” یک اتاق – چیزهایی مانند کاناپه، فرش، کمد، و میز – تمرکز می کنند و چیزهای کوچک را فراموش می کنند. قطعات تاکیدی راه بسیار خوبی برای ایجاد احساس شخصی‌تر و جذاب‌تر در اتاق هستند، بنابراین مراقب چیزهایی مانند کاسه‌ها، کتاب‌ها و دیگر تزییناتی باشید که می‌توانید از آن‌ها برای جذاب‌تر کردن قفسه‌ها و میزهای قهوه‌خوری استفاده کنید.
  4. اتاق مبلمان خود را برای نفس کشیدن بگذارید. هنگامی که یک مبلمان جدید می گیرید، تمایل طبیعی است که آن را به دیوار فشار دهید – اما این می تواند اتاق را سفت و مسطح کند. در عوض، مبلمان خود را حداقل چند اینچ از دیوارها دور نگه دارید تا به اتاقتان احساس هوای بیشتری بدهید.
  5. خانه شما نمایشگاه نیست. اگر در حال حاضر روی دکور و دکوراسیون منزل خود کار می کنید، سعی نکنید آن را شبیه عکس های حرفه ای ای کنید که آنلاین یا در کلاس های طراحی داخلی می بینید – این عکس ها به جای اینکه در آن زندگی کنید، اصول طراحی و مبلمان را به نمایش می گذارند. در عوض، قطعات التقاطی یا احساسی‌تر را وارد کنید تا خانه شما تعادل کاملی بین طراحی زیبا و قابلیت زندگی داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا