سبک زندگی

نکات تعیین نام دامنه برای ایجاد وبلاگ سبک زندگی

یکی از قدم ها در درک چگونگی راه اندازی یک وبلاگ سبک زندگی این است که تصمیم بگیرید وبلاگ شما چه نامی داشته باشد. به عنوان مثال، نام دامنه ای مانند “MyAwesomeLifestyleBlog.com” بهتر از “MyAwesomeLifestyleBlog.blogspot.com” است.

به عنوان یک خواننده آنلاین، به کدام سایت بیشتر اعتماد می کنید؟ شما با حرفه ای تر انتخاب می کنید، از این رو انتخاب پلت فرم و نام دامنه مناسب برای وبلاگ خود اهمیت دارد.

به خاطر داشته باشید که نامی که انتخاب می کنید برند شما خواهد بود. بنابراین، برای تصمیم گیری وقت بگذارید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند یک نام مناسب برای وبلاگ سبک زندگی خود پیدا کنید.

1. نام دامنه a.com را دریافت کنید: این روزها پسوندهای نام دامنه زیادی را برای انتخاب پیدا خواهید کرد، از جمله .blog، .travel، .lifestyle و غیره. حتی می توانید پسوند .pizza دریافت کنید!

اما، از این دامنه ها دوری کنید زیرا آنها فقط یک منبع سردرگمی برای کاربران قدیمی اینترنت هستند که از نظر فناوری به چالش کشیده می شوند. در عوض، از .com استفاده کنید، زیرا این پسوند دامنه ای است که همه می شناسند و به خاطر خواهند آورد.

2. انتخاب یک دامنه گسترده: اگر نامی را انتخاب کنید که خیلی باریک باشد، توانایی شما را برای گسترش وبلاگ سبک زندگی خود در آینده محدود می کند. به عنوان مثال، اگر نامی مانند «TripstoBerlin.com» انتخاب کنید، نمی‌توانید در مورد مکان‌های دیگری که ممکن است بخواهید در آینده از آن بازدید کنید، بنویسید.

3. انتخاب یک نام دامنه کوتاه: نام خود را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. آدرس‌های اینترنتی کوتاه‌تر در دسترس‌تر هستند تا افراد به خاطر بسپارند و در مرورگر خود تایپ کنند. دو تا سه کلمه ایده آل هستند، اما در صورت لزوم می توانید از چهار کلمه استفاده کنید.

4. Make Use of Alliteration: Alliteration به استفاده از دو یا چند کلمه اطلاق می شود که با حرف یا صدای یکسان شروع می شوند. این باعث می شود نام دامنه شما به یاد ماندنی تر و قابل دسترسی تر برای مخاطبان شما باشد. به عنوان مثال، نامی مانند “نوجوانان و تیارا” به سختی فراموش می شود.

5. از خلاقیت استفاده کنید: اگر متوجه شدید که نام مورد نظر شما قبلاً انتخاب شده است، تسلیم نشوید. با استفاده از مترادف ها یا کلمات دیگر با معانی مشابه خلاق شوید. به عنوان مثال، نام وبلاگ مسافرتی “Tales of a Hobo” ممکن است به “Tales of a Vagrant” یا چیزی شبیه به آن تبدیل شود.

6. افزودن کلمات اضافی: اگر همه چیز ناموفق بود، می توانید کلمات اضافی را برای به دست آوردن نام دامنه مورد نظر خود اضافه کنید. می‌توانید کلماتی مانند «the»، «at» و غیره اضافه کنید. برای مثال، اگر از عنوان «Basic to Bling» برای وبلاگ خود لذت بردید، ممکن است به جای آن «From Basic to Bling» را دریافت کنید.

7. یک مفهوم بیابید: به مفهوم نامی که برای وبلاگ سبک زندگی خود می خواهید فکر کنید. به عنوان مثال، چگونه می توان وبلاگ شما را برندسازی کرد و چگونه می تواند در سال های آینده گسترش یابد؟ ایجاد مفهومی برای وبلاگ خود به شما کمک می کند تا نام های اصلی و منحصر به فردی را ایجاد کنید که می توانید از آنها استفاده کنید.

8. ابزارهای تولید نام را امتحان کنید: اگر هنوز نمی‌توانید یک نام عالی برای وبلاگ سبک زندگی خود ایجاد کنید، بسیاری از وبلاگ نویسان از ابزار تولید نام مانند InstantDomainSearch یا LeadDomainSearch استفاده می‌کنند تا به شما کمک کند تا نام دامنه‌های بزرگ را طوفان فکری کنید.

9. نام دامنه را نخرید: اگر نامی که می خواهید قبلاً انتخاب شده است، ممکن است وسوسه شوید که آن را با صدها و حتی هزاران دلار بخرید.

این کار را نکن مطمئناً وقتی تازه شروع کرده اید (و همچنین از نام دامنه رایگان استفاده می کنید) ارزشش را ندارد.

در عوض، از این پول برای کمک به ایجاد محتوای باکیفیت برای وب سایت خود استفاده کنید، و سپس وقتی وبلاگ شما سودآور است، ممکن است به خرید آن نام دامنه فکر کنید.

10. در اینجا گیر ندهید: این قسمتی است که در آن افراد زیادی هنگام انتخاب نام برای وبلاگ خود میزبان گیر می کنند. آنها روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها برای نام مناسب وبلاگ خود عذاب می‌کشند و هرگز از این مرحله عبور نمی‌کنند.

اجازه نده این اتفاق برای شما بیفتد. در عوض، چند ساعت برای تکمیل این مرحله اختصاص دهید و سپس به مرحله بعدی بروید، همانطور که بسیاری از وبلاگ نویسان انجام می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا