آموزشی

چگونه با انگیزه بمانیم ؟

رهبران نیز مانند افرادی که به آنها گزارش می دهند، گاهی اوقات احساس فرسودگی می کنند و انگیزه خود را کاهش می دهند در حالی که چالش های سال گذشته را بررسی می کنند. اما برای الهام بخشیدن به تیم هایشان، متخصصان ارشد انجمن باید خودشان الهام بگیرند. در اینجا چند نکته برای کمک به رهبران با انگیزه وجود دارد.

زمانی که شرایط سخت است، رهبران خوب به تیم خود الهام می‌بخشند که استقامت کنند – بهتر عمل کنند و بهتر باشند. اما حفظ این انرژی می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و زمانی که یک رهبر احساس می‌کند انگیزه ندارد، اثرات آن می‌تواند به کل سازمان گسترش یابد.

“یک رهبر مدلی است از اینکه چگونه برای تیم خود باشد یا چگونه نباشد. امیلی گلدن، مربی معتبر، سخنران و کارشناس عملکرد حرفه‌ای، می‌گوید، چه بخواهید چه نخواهید، تحت نظر هستید.

رهبران چگونه می توانند الهام بگیرند، و در صورت نیاز به چه کسی می توانند کمک کنند؟ طلایی چند نکته دارد.

یک سیستم پشتیبانی محل کار ایجاد کنید

همانطور که می گویند، “در اوج تنهاست” و فقدان انگیزه می تواند ناشی از انزوا در کار باشد. گلدن می‌گوید، برای رهبران آسان است که از همکاران خود جدا شوند. این انتظار اجتماعی وجود دارد که آنها باید بتوانند به تنهایی موفق شوند، و برخی از کارمندان رده بالا ممکن است معتقد باشند که درخواست کمک نشانه ضعف است.

گلدن می‌گوید: «فرصتی وجود دارد که با تیم خود آسیب‌پذیرتر و صمیمانه‌تر باشید». “آنچه که رهبران C-suite و رهبران سطح ارشد باید انجام دهند تا در این مواقع خود را حفظ کنند، داشتن یک سیستم پشتیبانی است که آنها را ادامه دهد.”

در حالی که ممکن است برای گزارش های مستقیم حمایت از آنها در این ظرفیت دشوار باشد، رهبران هنوز افرادی را دارند که با آنها صحبت کنند. مربیان اجرایی، رهبران سایر سازمان‌ها و افرادی که در برنامه‌های پشتیبانی سازمانی هستند – مانند منابع انسانی یا برنامه کمک به کارکنان – می‌توانند به رهبران کمک کنند تا از طریق کمبود انگیزه کار کنند.

گلدن روزنامه نگاری را به عنوان راه دیگری برای شناسایی عوامل استرس زا و باورهای محدودکننده توصیه می کند. پنج دقیقه در روز را به یادداشت کنید که چه چیزی شما را از تمرکز روی کار باز می دارد. پس از مدتی متوجه الگوها و مضامین رایج خواهید شد که می توان به آنها پرداخت.

نیازهای اساسی خود را برآورده کنید

برای رهبران آسان است که از سلامت و رفاه شخصی خود غافل شوند، زیرا برای سرپا نگه داشتن سازمان خود در مواقع دشوار تلاش می کنند. اما عدم مراقبت از خود منجر به فرسودگی شغلی و از دست دادن انگیزه می شود. حقیقت این است که مراقبت از نیازهای خود شما را رهبر بهتری می کند.

«مشخص کنید برای کار با مخزن پر به چه چیزهایی نیاز دارید. من واقعاً در اینجا اصول اولیه را صحبت می کنم. چه مقدار آب برای نوشیدن، چه مقدار ورزش و چند ساعت خواب نیاز دارید؟ علم بیشتری وجود ندارد که ثابت کند این تفاوت ایجاد می کند.»

با پیدا کردن یک دوست پاسخگو، شخصی که به او اعتماد دارید و مطمئن شوید که شما از این اصول مراقبت از خود پیروی می کنید، انگیزه بیشتری به خود بدهید.

یک چشم انداز برای آینده ایجاد کنید

استرس می تواند باعث شود افراد بر اساس احساسات خود عمل کنند (یا نه). برای خروج از این الگو، تصور کنید که می‌خواهید خود و سازمانتان در آینده کجا باشید و نحوه دستیابی به آن چشم‌انداز را روشن کنید. این به شما نقشه راه موفقیت می دهد، حتی اگر با کمبود انگیزه دست و پنجه نرم می کنید.

گلدن می گوید: «من از یوگا به عنوان مثال استفاده می کنم. “تعهد من این است که چهار بار در هفته یوگا انجام دهم، اما اگر اعمالم را از روی احساساتم بگیرم، در واقع بیشتر روزها این احساس را ندارم. اما اگر در سن 60 سالگی و داشتن نوه و توانایی دویدن و بازی با آن‌ها، روی دیدم نسبت به بدن سالم مستقر شوم، خودم را آماده می‌کنم و این کار را انجام می‌دهم.»

به دنبال کاری باشید که به آن علاقه دارید

ممکن است همه جنبه های شغل خود را دوست نداشته باشید، اما احتمالاً کاری دارید که شما را هیجان زده می کند – کاری که شما را در یک شیار قرار می دهد و باعث می شود زمان به سرعت درآید. مشخص کنید که این نوع کار چیست و به دنبال فرصت هایی برای انجام آن بیشتر باشید. اگر یک گزارش مستقیم در این نوع تکلیف به کمک نیاز دارد، دست خود را بالا ببرید.

شادی را بیرون از کار بیابید

رهبران ممکن است احساس کنند که باید خود را کاملاً وقف شغل خود کنند تا مسئولیت های خود را انجام دهند. اما می‌توانید با یافتن معنا در زمانی که ساعت را خاموش می‌کنید، احساس خوشبختی خود را تقویت کنید. آیا یک سرگرمی قدیمی دارید که مدتی است آن را کشف نکرده اید؟ دوباره آن را بردارید. کار از راه دور یعنی زمان کمتری برای رفت و آمد و زمان بیشتری در خانه برای انجام کارهایی که می خواهید، بنابراین از این فرصت استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا