آموزشی

پزشک نکات مهم برای داشتن سبک زندگی سالم

آیا سعی می کنید نحوه ورزش کافی، خوردن هوشمندانه و مثبت ماندن را بیابید؟ بهترین توصیه هایی را که برای حفظ سلامت ذهن و بدن لازم است را توضیح می دهیم. روش درمان بواسیر

آهسته آنتی بیوتیک مصرف کنید

پروفسور تیم اسپکتور، پزشک مشاور و نویسنده اسطوره رژیم غذایی

سال‌ها هر بار که سرما می‌خوردم دچار سینوزیت می‌شدم و آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کردم. من یک معتاد آنتی‌بیوتیک بودم – سالی چهار یا پنج دوره می‌گذراندم. سپس، هشت سال پیش، به سخنرانی پروفسور مارتین بلسر رفتم و همه چیز را تغییر داد. او هشدار داد که دوره‌های منظم آنتی‌بیوتیک‌ها روی سیستم ایمنی شما تأثیر منفی می‌گذارد و به دلیل تأثیر آنها بر باکتری‌های روده می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. این بهترین قطعه بود. بهترین جراحان پلاستیک تهران معرفی شده اند.

توصیه هایی که تا به حال دریافت کرده ام من مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را برای عفونت‌های سینوسی متوقف کردم – به هر حال آنها فقط یک روز یا بیشتر علائم را کاهش دادند – و هرگز به عقب نگاه نکردم. از شش سرماخوردگی در سال، اکنون هر دو سال یک بار دچار سرماخوردگی می‌شوم، سینوزیت نمی‌گیرم و وزنم متعادل است. من نگران آنتی‌بیوتیک‌ها در غذا بودم و حالا سعی می‌کنم ارگانیک بخورم و فقط ماهی یک یا دو بار گوشت بخورم.»

سطح ویتامین D خود را بررسی کنید

دکتر سارا جارویس، پزشک عمومی خانه داری خوب

من یک مو قرمز رنگ پریده و کک و مک هستم و در کودکی چندین بار دچار آفتاب سوختگی شدم. زمانی که دانشجوی پزشکی شدم به شدت نگران خطر ابتلا به سرطان پوست بودم و از آن زمان تاکنون از نور خورشید اجتناب کرده ام. تنها در سال های اخیر بوده است که من از خطرات سلامتی مرتبط با کمبود ویتامین D آگاه شده‌ام. همکارانی از جمله متخصصان مغز و اعصاب (مولتیپل اسکلروزیس)، روماتولوژیست‌ها (پوکی استخوان) و متخصصان قلب (بیماری قلبی) به من هشدار دادند که یک اپیدمی خاموش کمبود ویتامین D وجود دارد، و من از این موضوع شوکه شدم. متوجه شدم که من در محدوده کمبود بودم. اکنون Fultium، یک مکمل ویتامین D را مصرف می کنم.”

آب بیشتری بنوشید

دیمپل تاکرار، متخصص تغذیه و بنیانگذار Fresh Nutrition

“بهترین توصیه ای که تا به حال دریافت کردم از سوی مادرشوهرم بود که به من گفت باید آب بیشتری برای پوستم بنوشم. او شگفت انگیزترین پوست را داشت، بنابراین توصیه او را پذیرفتم. هنگامی که شروع کردم، متوجه شدم که من وقتی به اندازه کافی مشروب ننوشیدم سردرد بیشتری داشتم. کم آبی بدن نیز می‌تواند شما را نفخ کند، زیرا بدنتان آب را نگه می‌دارد و احتمال بیشتری برای ابتلا به یبوست خواهید داشت. حتی می‌تواند باعث ایجاد احساس خستگی در شما شود – مردم اغلب فکر می‌کنند وقتی واقعاً کم آب هستند، قند خونشان پایین است. من مطمئن می شوم که حدود هشت نوشیدنی در روز مصرف می کنم (در حالت ایده آل بیش از چهار نوشیدنی کافئین دار نیست)، اما به احساس خود و رنگ ادرار خود توجه کنید. باید رنگ پریده و رنگ پریده باشد. به رنگ نی: تیره تر است و احتمالاً کم آب شده اید. و 20 سال بعد، من هم پوست عالی دارم!

خوب به اندازه کافی خوب است

Chireal Shallow، مشاور روانشناس

مادرم همیشه به من می‌گفت که نبردهایم را انتخاب کنم. او می‌پرسید که آیا تمام کارهایی که می‌خواستم انجام دهم ارزش صرف حداکثر انرژی و تلاش را دارند یا خیر. ابتدا می‌خواستم به او ثابت کنم که اشتباه می‌کند. کار می‌کردم، درس می‌خواندم و مجرد بودم. مادر چهار فرزند، و متقاعد شد

من می توانستم همه آن را انجام دهم. اما وقتی دائماً در حال اطفاء حریق هستید، هیچ کاری را به درستی انجام نمی دهید و احساس می کنید شکست خورده اید. به جایی رسیدم که فهمیدم خسته، بدخلق و دور و برم سرگرم کننده نیستم! از آن زمان به بعد سرعتم را کاهش داده‌ام، همه چیز را یکی یکی می‌گیرم، سعی می‌کنم تمرکز کنم و هر کار را با دقت انجام دهم. بیشتر از همه، من به خودم می گویم که به اندازه کافی خوب واقعاً به اندازه کافی خوب است، هر کاری که انجام می دهید.”

خود فعال خود را پیدا کنید

دکتر کارول روتلج، مدیر تحقیقات در پژوهشگاه آلزایمر انگلستان

زمانی که جوان بودم ورزش زیادی انجام می‌دادم، اما با وجود اینکه سبک زندگی کاملاً سالمی داشتم – سیگار نمی‌کشیدم، فقط در حد اعتدال می‌نوشیدم و یک رژیم غذایی سالم می‌خوردم – خواسته‌های شغلی و زندگی خانوادگی من به این معنی بود که اجازه می‌دادم. تنها زمانی که عمه ام به بیماری آلزایمر مبتلا شد، واقعیت زوال عقل و آنچه در مورد کاهش خطر آموخته بودم، واقعاً برای من تاثیر گذاشت. تجربه با عمه ام مرا تشویق کرد تا هر کاری که می توانم انجام دهم تا مغزم سالم بماند. تا حد امکان. این به معنای ورزش منظم بود. من واقعاً شنا یا دویدن را ادامه ندادم، اما وقتی یکی از همکاران دوچرخه سواری را پیشنهاد داد، متوجه شدم که ورزش مناسب خود را پیدا کرده ام. اکنون هزاران مایل را طی می کنم. هر سال با دوچرخه من – فقط باید بفهمید چه فعالیتی برای شما مناسب است.”

همه چیز در حد اعتدال

هلن باند،مشاور متخصص تغذیه

غذا خوردن فقط در مورد تغذیه نیست، بلکه در مورد لذت نیز هست، بنابراین اگر در 80٪ مواقع تعادل مناسب را به دست آورید، می توانید برای 20٪ باقیمانده نیز به خودتان اجازه دهید که خوراکی ها را مصرف کند. بدست آوردن تعادل مناسب به معنای پخت و پز از ابتدا با استفاده از مواد تازه است. من همچنین همیشه از دستور مادرم پیروی کرده‌ام: نیمی از بشقاب را با سبزیجات و بقیه را با پروتئین و کربوهیدرات پر کنید. این قوانین را دنبال کنید تا مواد مغذی خود را دریافت کنید و وزن سالمی داشته باشید.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا