سبک زندگی

خانه شما چقدر تمیز است؟ 5 نکته تمیز کردن

خانه ی تو چقدر تمیز است؟ مثلاً واقعاً خانه شما چقدر تمیز است؟ مثلاً اگر یک نظافتچی حرفه ای وارد خانه شما شود، چه فکری می کنند؟

در یک فضا باید به سرعت به دنبال چه چیزی بگردم تا میزان تمیزی آن را ارزیابی کنم.

اگر تعجب می‌کنید که چرا این را به شما می‌گویم، به این دلیل است که می‌خواهم دیدگاه نظافتچی حرفه‌ای را به شما ارائه دهم تا بتوانید نحوه تمیز کردن را مانند یک حرفه‌ای یاد بگیرید! به این ترتیب، وقتی فضای خود را ارزیابی می‌کنید، دقیقاً می‌دانید که به چه مناطقی ضربه بزنید تا خانه‌تان به سرعت تمیز و به خوبی تمیز شود.

امروز ما در مورد رایحه های خانه، کف تمیز، تمیز کردن دیوارها و موارد دیگر صحبت می کنیم! پس بیایید ببینیم خانه شما واقعا چقدر تمیز است.

1-رایحه های خانگی

برای من، قدم گذاشتن در خانه کسی یک تجربه حسی کامل است. این در مورد بینایی، صدا، بو و لامسه است.

یکی از اولین چیزهایی که وقتی وارد خانه کسی می شوم متوجه بوی آن می شوم. مطمئناً خانه هر کسی بویی دارد، اما ما معمولاً متوجه بوی خانه خود نمی شویم زیرا به آن عادت کرده ایم. Febreze در واقع اصطلاح کور بینی را ابداع کرد، به این معنی که ما نسبت به بو در فضاهای خود “کور” هستیم.

حیوانات خانگی، غذا، و عدم تمیز کردن، همگی می توانند بوی کمتر خوشایندی را به وجود آورند که یک تمیزکننده حرفه ای بلافاصله قادر به تشخیص آن است. بنابراین، بینی خود را بپوشانید و با تمیز کردن کامل منبع، با هر گونه بوی نامطبوع در خانه مقابله کنید.

2-طبقات را تمیز کنید

کف ما بزرگترین سطوح خانه ما هستند. و آنها پایین ترین سطوح هستند. اما این بدان معناست که شما کف زیادی برای تمیز کردن دارید. هر گونه ریختن، خاک، گرد و غبار، زباله و غیره به زمین می ریزد، به این معنی که کف به سرعت کثیف می شود.

وقتی وارد خانه می شوم، چشمانم به جلو و پایین نگاه می کند. و من می توانم خیلی سریع با نگاه کردن به یک طبقه بفهمم که چقدر تمیز یا کثیف است. کف خانه من رنگ روشن است و من این را انتخاب کردم زیرا به اندازه کفپوش های تیره تر کثیفی و گرد و غبار را نشان نمی دهد.

به عنوان مثال، اگر با پای برهنه راه می روید، کف های تیره نسبت به کف های روشن بسیار بیشتر رد پا را نشان می دهند. پرداخت کف نیز بر نحوه نشان دادن کثیفی کف تأثیر می گذارد. یک روکش براق و براق حتی آثار کوچک یا کمی گرد و غبار را به سرعت نشان می دهد. بنابراین اگر کفپوش‌های تیره یا روکش براق دارید، کار خود را برایتان انجام داده‌اید. اما در هر صورت، تمیز نگه داشتن کف خود گام دیگری در جهت درست برای تمیز نگه داشتن کل فضای شماست.

3-سطوح گرد و غبار

احتمالاً شخصیتی را در یک فیلم یا برنامه تلویزیونی دیده‌اید، یا شاید فقط مادرشوهرتان، انگشت خود را روی سطحی پاک می‌کند و با انزجار به انگشت خاک‌زده‌اش نگاه می‌کند. این یک حرکت بسیار بی ادبانه است، اما ما باید این کار را بیشتر در فضاهای خودمان انجام دهیم.

و راستش را بخواهید، می توانید با یک نگاه سریع متوجه شوید – نیازی به کشیدن انگشت نیست. دانستن جایی که گرد و غبار دوست دارد پنهان شود در اینجا مفید است. هنگام گردگیری، یک نظافتچی حرفه ای دقیقا می داند که باید به چه مناطقی توجه بیشتری داشته باشد.

آنچه باید به دنبال آن باشید مکان های فراموش شده است. ترسناک به نظر می رسد، اما منظور من فقط مانتو، قرنیزها، دریچه ها، طاقچه های پنجره و وسایل روشنایی است. یک نگاه سریع می تواند به شما بگوید که آیا این مکان ها نیاز به توجه شما و گردگیر شما دارند، به خصوص اگر قرنیزهای سفید دارید.

نگه داشتن بالای این نواحی یک راه عالی برای قرار دادن آن پولیش اضافی در خانه شما است، و این مناطق دقیقا همان جایی هستند که یک نظافتچی حرفه ای می تواند به آن توجه کند.

4-تمیز کردن دیوار

بسیاری از مردم تمیز کردن دیوارها و نقاط تماس خانه خود را فراموش می کنند. و گوش کنید، می توانید هر چقدر که می خواهید تمیز کنید. اما اگر می خواهید خانه خود را از دید یک نظافتچی حرفه ای ببینید، باید به تمیز کردن دیوارها توجه کنید.

من همیشه دیوارها و نقاط تماس پرترافیک مانند کلیدهای چراغ و دستگیره درها را وقتی زمان تمیز کردن است اسکن می کنم. من به دنبال اثر انگشت و سایر علائم در این مناطق هستم.

قبل از اینکه من و چاد به خانه‌مان نقل مکان کنیم، خانه‌ای بود که پنج فرزند داشت. و بگذارید به شما بگویم، دیوارها به نظر می رسید که یک نوار بلند آدیداس در اطراف کل خانه وجود دارد. این همه رد دست بچه ها بود!

5-تمیز کردن سطوح

می دانم که گفتن اینکه باید سطوح را تمیز کنید کمی واضح به نظر می رسد. مانند، همه ما می دانیم که باید سطوح را تمیز کنیم. اما به طور خاص، منظور من سطوحی است که کثیف می‌شوند، مانند کف صابون روی سینک، چربی روی سطح پشتی، اسپری خمیر دندان روی آینه.

من کثیفی را به عنوان هر نوع فیلم یا تجمعی که روی یک سطح قرار دارد تعریف می کنم. اگر مقدار حداقل کثیفی وجود دارد، احتمالاً می توانید با یک پاک کننده اسپری کنید، بگذارید چند دقیقه بماند و پاک کنید. پیزی آسان. اما اگر کثیفی زیادی ایجاد شده باشد، ممکن است به محصولات و ابزارهای تخصصی نیاز داشته باشید.

به همین دلیل است که بهتر است مرتباً با این سطوح برخورد کنید، بنابراین مجبور نیستید بیرون بروید و آن محصولات اضافی را بخرید و از روغن اضافی آرنج استفاده کنید. من چگونه سطوح را ارزیابی می کنم، به دنبال سطوح براق و بازتابنده می گردم، زیرا آنها کثیفی و کثیفی را بیشتر نشان می دهند.

من همچنین سطوح را با انجام آنچه که تست سطح چشم می نامم بررسی می کنم. تا سطح چشم پایین بیایید و مستقیماً به سطح نگاه کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، مثل این است که چیزها را در پنج بعد می بینید. من عاشق این تست هستم؛ هرگز دروغ نمی گوید این یک دیدگاه کاملاً جدید است که ما نظافتچی های حرفه ای از آن استفاده می کنیم تا در آن کثیف بلند شویم و آن را به طور موثر از بین ببریم.

اگر به یک سطح عمودی مانند یخچال فولاد ضد زنگ نگاه می کنید، می توانید در مقابل آن بایستید و از یک طرف به سمت دیگر جابجا شوید، با استفاده از نوری که از آن منعکس می شود تا لکه، اثر انگشت و غیره را تشخیص دهید. این هر دو راه های عالی برای تشخیص هستند. کثیفی و شروع به مقابله با آن سطوح کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا