آموزشی

چگونه زمان را به طور موثر مدیریت کنیم

بخشی از دلیلی که ما مدیریت زمان موثری نداریم، این است که اغلب نمی‌خواهیم کاری را انجام دهیم که خیلی دلهره‌آور به نظر می‌رسد، بنابراین امیدواریم که از بین برود، یا آن را به تعویق بیندازیم، یا آن را در لیست قرار دهیم. یک پروژه کامل، اما هرگز به آن نرسید. این به تعویق می انجامد و کارشناسان به ما می گویند که اهمال کاری، بیشتر احساسی است تا لجستیکی.

اهمال کاری یک مشکل مدیریت زمان نیست، یک مشکل مدیریت احساسات است.

زمانی که غرق یا مضطرب می شویم کار را به تعویق می اندازیم و یکی از راه های مبارزه با آن این است که همه چیز را به مراحل اولیه تقسیم کنیم و از خود بپرسیم: قدم بعدی چیست؟ هنگامی که ما کارها را یک مرحله در یک زمان انجام می دهیم، به ما کمک می کند تا به جلو حرکت کنیم و اقداماتی انجام دهیم که در نهایت شتاب ایجاد می کند و احساس ترس و اضطراب را کاهش می دهد.

نکاتی از کارشناسان در مورد چگونگی مدیریت موثرتر زمان

کارشناسان مدیریت زمان، مانند رابی اسلاتر، کارشناس گردش کار و بهره‌وری، سخنران در موضوعات مرتبط با بهره‌وری شخصی و کارایی شرکت، می‌گویند مشکلی که اکثر ما در تلاش برای افزایش بهره‌وری با آن مواجه هستیم این است که بیش از حد روی زمان و وظایف تمرکز می‌کنیم و کافی نیست. در مورد روابط و تاثیر مدیریت زمان فقط مربوط به تدارکات نیست، بلکه اطمینان از این است که ما از نظر احساسی خوب هستیم، به همین دلیل است که رابی می گوید باید چیزهای مثبتی را در برنامه هفتگی خود برنامه ریزی کنیم تا منتظر چیزی باشیم.

نکات دیگری که رابی اسلتر، کارشناس مدیریت زمان می گوید، اگر می خواهید زمان خود را مدیریت کنید، بسیار مهم هستند عبارتند از:

یک “تصویر همه جا” داشته باشید

این به معنای داشتن یک مکان است که همه چیز را در آن قرار می دهید! وقتی چیزی را یادداشت نمی کنید، روی ذهن شما سنگینی می کند و وزن ذهنی بار ایجاد می کند که باعث کاهش بهره وری می شود.

بر روی کار تمرکز کنید، نه انرژی احساسی کار را برای مدیریت بهتر زمان

ما آنقدر برای انجام کاری که نمی‌خواهیم کار می‌کنیم، کار می‌کنیم، که وقتی به آن می‌رسیم، هرگز آنقدر که به نظر می‌رسد بد نیست. نگران انرژی لازم برای انجام کار نباشید، بلکه روی کار واقعی و انجام آن تمرکز کنید.

روال هایی را برای پردازش کارهای زندگی خود تنظیم کنید

هر چند وقت یک بار مسواک زدن را فراموش می کنید؟ احتمالاً نه آنقدرها. الگوی انجام کارهایی را که اطلاعات را پردازش می کند، قرار دهید، آن را به صورت روتین درآورید تا مجبور نباشید وقتی کاری دارید که به یادآوری نیاز دارد، به خود یادآوری کنید که چه کاری باید انجام دهید. اگر می‌دانید که هر بار که کاری دارید، آن را در برنامه یا روی یک تکه کاغذ می‌نویسید، آنگاه یک چیز کمتر برای شما ایجاد می‌کند که به خاطر بسپارید. سیستم خود را به روتین تبدیل کنید.

پیشنهاد شما برای مدیریت زمان بهتر

مدیریت زمان هم عملی و هم احساسی است، به این معنی که ما باید سلامت روانی و عاطفی خود را کنترل کنیم. هرچه در مورد اینکه چه چیزی برای ما کار می کند و چگونه و چه زمانی بهترین کار را انجام می دهیم هوشیارتر باشیم، همراه با بررسی تأثیرات عاطفی یک کار یا شغل، به ما کمک می کند کنترل بیشتری بر زمان خود داشته باشیم.

هر چه بیشتر کنترل را به دست بگیریم، به جای اینکه اجازه دهیم زمانمان ما را کنترل کند، بهره وری بیشتری خواهیم داشت و احساس رضایت بیشتری می کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا