متفرقه

برای داشتن طول عمر بالا به این نکات عمل کنید

1. از استرس و اضطراب مزمن دوری کنید

اضطراب و استرس ممکن است به طور قابل توجهی طول عمر شما را کاهش دهد.

به عنوان مثال، زنانی که از استرس یا اضطراب رنج می برند، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی، سکته مغزی یا سرطان ریه هستند .

به طور مشابه، خطر مرگ زودرس برای مردان مضطرب یا استرس زا در مقایسه با همتایان آرام تر آنها تا سه برابر بیشتر است .

اگر احساس استرس می کنید، خنده و خوش بینی می توانند دو جزء کلیدی راه حل باشند.

مطالعات نشان می دهد که افراد بدبین نسبت به افراد خوش بین 42 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند. با این حال، هم خنده و هم نگرش مثبت به زندگی می توانند استرس را کاهش دهند و به طور بالقوه عمر شما را طولانی تر کنند .

2. حلقه اجتماعی خود را پرورش دهید

محققان گزارش می دهند که حفظ شبکه های اجتماعی سالم می تواند به شما کمک کند تا 50 درصد بیشتر زندگی کنید .

در واقع، داشتن تنها 3 پیوند اجتماعی ممکن است خطر مرگ زودهنگام را تا بیش از 200٪ کاهش دهد.

مطالعات همچنین شبکه‌های اجتماعی سالم را به تغییرات مثبت در عملکرد قلب، مغز، هورمون‌ها و سیستم ایمنی مرتبط می‌دانند که ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد .

یک دایره اجتماعی قوی همچنین ممکن است به شما کمک کند که واکنش منفی کمتری نسبت به استرس نشان دهید، شاید تاثیر مثبت آن بر طول عمر را بیشتر توضیح دهد .

در نهایت، یک مطالعه گزارش می دهد که ارائه حمایت از دیگران ممکن است سودمندتر از دریافت آن باشد. علاوه بر پذیرش مراقبت از دوستان و خانواده خود، مطمئن شوید که لطف می کنید .

3. قهوه یا چای بنوشید

هم قهوه و هم چای با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مرتبط هستند.

به عنوان مثال، پلی فنول ها و کاتچین های موجود در چای سبز ممکن است خطر ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهند.

به طور مشابه، قهوه با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی، و برخی سرطان ها و بیماری های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون مرتبط است.

علاوه بر این، مصرف کنندگان قهوه و چای از خطر مرگ زودهنگام 20 تا 30 درصد کمتر در مقایسه با افرادی که نمی نوشند سود می برند

فقط به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد کافئین همچنین می تواند منجر به اضطراب و بی خوابی شود، بنابراین ممکن است بخواهید مصرف خود را به حد توصیه شده 400 میلی گرم در روز محدود کنید – حدود 4 فنجان قهوه.

همچنین شایان ذکر است که معمولاً شش ساعت طول می کشد تا اثرات کافئین فروکش کند. بنابراین، اگر در خواب با کیفیت بالا مشکل دارید، ممکن است بخواهید میزان مصرف خود را به اوایل روز تغییر دهید.

4. یک الگوی خواب خوب ایجاد کنید

خواب برای تنظیم عملکرد سلول ها و کمک به بهبودی بدن شما بسیار مهم است.

یک مطالعه اخیر گزارش می دهد که طول عمر احتمالاً با الگوهای خواب منظم، مانند رفتن به رختخواب و بیدار شدن در زمان مشخصی هر روز مرتبط است .

به نظر می رسد مدت زمان خواب نیز عاملی باشد که هم کم و هم زیاد آن مضر است.

به عنوان مثال، خواب کمتر از 5 تا 7 ساعت در شب با 12 درصد بیشتر خطر مرگ زودهنگام مرتبط است، در حالی که خواب بیش از 8 تا 9 ساعت در شب نیز می تواند طول عمر شما را تا 38 درصد کاهش دهد.

خواب کم نیز ممکن است باعث التهاب شود و خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و چاقی را افزایش دهد. همه اینها به طول عمر کوتاه شده (102 منبع مطمئن، 103 منبع مطمئن، 104 منبع مطمئن، 105 منبع مطمئن) مرتبط هستند.

از سوی دیگر، خواب بیش از حد می تواند با افسردگی، فعالیت بدنی کم و شرایط بهداشتی تشخیص داده نشده مرتبط باشد، که همگی ممکن است بر طول عمر شما تأثیر منفی بگذارند.

خلاصه

طول عمر ممکن است خارج از کنترل شما به نظر برسد، اما بسیاری از عادات سالم ممکن است شما را به سنی رسیده و پیری سوق دهند.

اینها شامل نوشیدن قهوه یا چای، ورزش، خواب کافی و محدود کردن مصرف الکل است.

روی هم رفته، این عادات می توانند سلامت شما را تقویت کرده و شما را در مسیر زندگی طولانی قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا