سفر و گردشگری

مکانهای زیبا برای بازدید

 

  • امیلیا رومانیا و بولونیا :

امیلیا رومانیا یکی از 20 منطقه اداری ایتالیا است. این منطقه در شمال شرقی ایتالیا واقع شده است و یکی از ثروتمندترین مناطق اروپا است. فراری، لامبورگینی، مازراتی و دوکاتی همه در اینجا قرار دارند.

اما در اینجا می توانید خیلی بیشتر از ماشین های لوکس پیدا کنید. از استراحتگاه‌های ساحلی محبوبی که در کنار دریای آدریاتیک قرار دارند، بازدید کنید، یازده مکان میراث جهانی یونسکو را کشف کنید، از شهر راونا پایتخت امپراتوری روم سابق بازدید کنید، و از دانشگاه بولونیا، قدیمی‌ترین دانشگاه جهان دیدن کنید. امیلیا رومانیا همچنین میزبان Ironman Italy است که یک ورزش سه‌گانه از راه دور کامل است.

بولونیا پایتخت امیلیا رومانیا است و به خاطر غذاهایش شهرت جهانی دارد. این جایی است که سس بولونیز به وجود آمد. سایر غذاهای محلی شامل مورتادلا، سوسیس اصلی بولونیا، و همچنین لازانیا، تورتلینی و تالیاتل است. اگر اهل غذا خوردن هستید، بولونیا یکی از بهترین مکان های ایتالیا برای بازدید است.

در سال 2018، Lonely Planet امیلیا رومانیا را به عنوان بهترین مکان برای بازدید در اروپا معرفی کرد.

  • پوگلیا

Puglia، همچنین به نام آپولیا، از نظر جغرافیایی “پاشنه” ایتالیا است. خط ساحلی طولانی آن در دریای آدریاتیک قرار دارد. باری بزرگترین شهر منطقه است و از اینجا می توانید با کشتی از طریق دریای آدریاتیک به شبه جزیره بالکان بروید.

چیزی که بیشتر بازدیدکنندگان را به این قسمت از ایتالیا می آورد، شهر آلبروبلو و کلبه های مخروطی سفید رنگ آن است. اما می توانید شهرهای ساحلی رنگارنگ، پارک های ملی و صخره های ساحلی خیره کننده را نیز بیابید.

  • سیسیلی

سیسیل بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه است. این کوه خانه کوه اتنا، دومین آتشفشان فعال جهان، به همراه چندین آتشفشان فعال کوچکتر است. همچنین ویرانه‌های یونان و روم باستان، سواحل زیبا، شهرهای زیبا و صدها قلعه در این شهر وجود دارد. برای دیدن سواحل، فرهنگ، مکان های تاریخی باستانی، غذاها، و شهرها و شهرهای زیبا بیایید.

  • ساردینیا

ساردینیا دومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است. فقط در جنوب کورس و در شمال تونس قرار دارد.

این جزیره ناهموار خانه سواحل طولانی و شنی، مکان‌های ماقبل تاریخ، و شهرهای ساحلی رنگارنگ است. داخل کوهستانی جزیره بهشت ​​پیاده روی است که می توانید از یکی از عمیق ترین تنگه های اروپا و بلندترین تپه های شنی اروپا دیدن کنید.

اگر به دنبال مقصدی هستید که ترکیبی از سواحل زیبا، مکان های تاریخی و ماجراجویی در فضای باز باشد، ساردینیا یکی از بهترین مکان ها در ایتالیا برای قرار دادن در لیست سطل شما است.

  • سان مارینو

سن مارینو یک کشور کوچک و مستقل است که کاملاً توسط ایتالیا احاطه شده است. این مکان دیدنی در کوه های نزدیک دریای آدریاتیک قرار دارد. پایتخت که سن مارینو نیز نامیده می‌شود، پیچ و خم از خیابان‌های تپه‌ای قرون وسطایی است که کافه‌ها و مغازه‌های کوچک پراکنده است. از برج‌های نگهبانی و میدان‌ها، مناظر حومه اطراف بسیار زیباست.

سن مارینو کشوری است که فراتر از انتظارات ماست. فوق العاده است، کاوش در آن سرگرم کننده است، مناظر تاکستان های ایتالیای مجاور خیره کننده است، و غذا خوشمزه است.

  • ساحل آمالفی

گفته می شود رانندگی در امتداد ساحل آمالفی یکی از خوش منظره ترین مسیرهای رانندگی در جهان است. بله، این یکی دیگر از نقاط زیبا در ایتالیا است، اما مراقب باشید، اگر در تابستان اینجا هستید، این جاده ها با رانندگان و گردشگران مسدود می شوند. ساحل آمالفی ارزش بازدید را دارد، اما اگر مجبور به انتخاب هستید، Cinque Terre گزینه بهتری است (از نظر ما).

  • سورنتو

سورنتو یک پایگاه خانگی عالی برای کاوش در جزیره کاپری، ساحل آمالفی و خرابه های تاریخی پمپئی است.

  • جزیره کاپری

کاپری یک جزیره کوچک و کوهستانی است که در سواحل ایتالیا قرار دارد. برای رسیدن به اینجا، یک قایق در سورنتو کرایه کنید. می‌توانید به‌عنوان یک سفر یک‌روزه از کاپری دیدن کنید یا چند روز (یا اگر دلتان بخواهد بیشتر) درنگ کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا