متفرقه

بازی های گروهی برای بهبود رفاقت

چه به دنبال فعالیت های داخل خانه یا خارج از منزل، بازی های سریع یخ شکن یا فعالیت هایی برای ارتباط با اعضای تیم خود از راه دور باشید، ما لیستی از بازی های تیم سازی را گردآوری کرده ایم که واقعاً از آنها لذت خواهید برد. https://bestkid.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%b1%da%af%d8%b1%d9%85%db%8c/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c.html

تمرین یک کلمه ای

اندازه تیم: 3+ نفر

زمان: 5-10 دقیقه

نحوه بازی: یک عبارت مربوط به موضوع جلسه را انتخاب کنید و از همه بخواهید کلمه ای که به ذهنتان می رسد را در یک پست آن بنویسند. سپس، این کلمات را روی یک تخته سفید جمع آوری کنید یا آنها را در یک ارائه قرار دهید. به عنوان مثال، اگر میزبان یک جلسه در مورد رویداد تعطیلات سالانه خود هستید. هر کس یک لحظه وقت می گذارد تا با اولین کلمه ای که به ذهنش می رسد پاسخ دهد. اگر تیم با کلماتی مانند استرس یا خستگی پاسخ می دهد، ممکن است بخواهید در روند خود تجدید نظر کنید.

چرا این تمرین عالی است: این راهی برای جمع آوری نظرات، افکار یا احساسات در مورد جلسه ای است که در منطقه راحتی اکثر افراد قرار دارد. شما این شانس را خواهید داشت که قبل از فرو رفتن در موضوع، اتاق را بخوانید و ممکن است برخی از نگرانی ها یا سوالاتی را که باید روی آنها تمرکز کنید، کشف کنید، که جلسه را برای همه مفیدتر می کند.

نقاشی پشت به پشت

اندازه تیم: 4+ نفر

زمان: 5-10 دقیقه

نحوه بازی: تیم خود را به دو گروه تقسیم کنید و آنها را پشت به هم بنشینید. یک خودکار و یک تکه کاغذ به یک نفر بدهید و تصویری از چیزی که کشیدن آن نسبتاً ساده است (مثلاً یک ماشین، یک گل، یک خانه) به فرد دیگر نشان دهید. این شخص اکنون باید تصویر را برای هم تیمی خود توصیف کند بدون اینکه واقعاً بگوید آن مورد چیست تا بتواند آن را بکشد. آنها اجازه دارند شکل ها، اندازه ها و بافت ها را توصیف کنند، اما نمی توانند بگویند “یک زنبق بکش”. منبع– پس از اتمام نقاشی، آن را با نسخه اصلی مقایسه کنید تا ببینید چقدر خوب ارتباط برقرار کرده اید.

چرا این تمرین عالی است: این فعالیت راهی سرگرم کننده برای تقویت مهارت های ارتباطی شما، به ویژه مهارت های شنیداری شما است. همچنین به تیم شما فرصتی برای خلاقیت و نوآوری با تفکر خارج از چارچوب برای توصیف تصویر برای هم تیمی خود می دهد.

صف تولد

اندازه تیم: 8+ نفر

زمان: 10-15 دقیقه

نحوه بازی: از کل تیم خود بخواهید بدون اینکه با یکدیگر صحبت کنند به ترتیب روز تولدشان یک خط تشکیل دهند. شما می توانید سایر اشکال ارتباط مانند زبان اشاره، حرکات یا اشاره را تشویق کنید. اگر می خواهید کمی فشار و هیجان به تمرین اضافه کنید، یک محدودیت زمانی اضافه کنید!

چاراد

اندازه تیم: 8 تا 10 نفر

زمان: 10-25 دقیقه

نحوه بازی: تیم خود را به گروه های چهار یا پنج نفره تقسیم کنید. به فردی که اول می رود یک شی تصادفی (مانند چاپگر، منگنه، صفحه کلید) به صورت خصوصی داده می شود یا نشان داده می شود. سپس آنها باید نحوه استفاده از شی را بدون نشان دادن آن در مقابل تیم خود نشان دهند. تیم آنها 30 ثانیه در ساعت فرصت دارند تا کلمه صحیح را فریاد بزنند (شما می توانید زمان را بسته به سختی اشیا تنظیم کنید).

سپس نوبت به تیم دیگر می رسد. شما به بازی ادامه می دهید تا زمانی که هر یک از اعضای تیم این شانس را داشته باشد که یک شی را به تیم خود نشان دهد.

سوئیفت سوآپ

اندازه تیم: 10 تا 20 نفر

زمان: 10-15 دقیقه

نحوه بازی: تیم خود را به دو گروه تقسیم کنید و آنها را روبروی یکدیگر ردیف کنید. تیم A یک دوره مشاهده سریع (15 تا 30 ثانیه) دریافت می کند که در آن اعضای گروه باید تا آنجا که ممکن است چیزهای زیادی را در مورد افراد مقابل خود به خاطر بسپارند. سپس تیم A می چرخد ​​در حالی که تیم B تا حد امکان چیزهای ظاهری خود را تغییر می دهد.

هر چیزی از تغییر ترتیب ردیف تا تعویض کفش با کسی یا تغییر مدل موی شما یک بازی منصفانه است. بعد از حدود 45 ثانیه، تیم A برمی گردد و 5 تا 10 دقیقه فرصت دارد تا بفهمد چه چیزی تغییر کرده است. شما می توانید زمان را بسته به اندازه گروه خود تنظیم کنید.

چرا این تمرین عالی است: این بازی راهی عالی برای از بین بردن یک روز طولانی و دور کردن ذهن همه برای مدتی از کار است. تیم شما همچنین می‌تواند ارتباطات غیرکلامی حساس به زمان را در مرحله مبادله تمرین کند.

منشور رفتار

اندازه تیم: 5+ نفر

زمان: 20-30 دقیقه

نحوه بازی: این بازی یک راه عالی برای تنظیم یک پروژه یا کارگاه جدید است. دو دسته «معنی دار» و «لذت بخش» را روی تخته سفید بنویسید و از گروه بخواهید آنچه را که معتقدند برای انجام این دو مورد برای پروژه یا کارگاه شما لازم است به اشتراک بگذارند. این می تواند هر چیزی از “وقفه های منظم” تا “شفافیت و صداقت” باشد که می تواند در هر دو دسته قرار گیرد.

هر کس ایده هایی را انتخاب می کند که موافق هستند هم معنادار و هم لذت بخش هستند. این مقادیر را در یک ابزار مشترک برای ایجاد کد رفتاری برای پروژه یا کارگاه آتی خود ثبت کنید. این لیست به عنوان یادآوری برای تیم برای حفظ این ارزش ها عمل می کند.

موضوع مشترک

اندازه تیم: 10+ نفر

زمان: 30 دقیقه

نحوه بازی: تیم خود را به گروه های سه تا پنج نفره تقسیم کنید. سپس از تیم خود بخواهید چیزهایی را که همه در گروهشان مشترک است پیدا کنند. این می تواند یک برنامه تلویزیونی مورد علاقه، طعم بستنی که هیچ کس دوست ندارد یا یک سرگرمی رایج باشد. هم تیمی های خود را تشویق کنید تا موضوعات مشترکی را پیدا کنند که خیلی سطحی یا آشکار نیستند. هرچه چیزهای بیشتری را پیدا کنند که همه افراد در گروه مشترک هستند، بهتر است! اگر وقت دارید، همه را دور هم جمع کنید و از تیم ها بخواهید تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

چرا این تمرین عالی است: این بازی سرگرم کننده به تیم شما اجازه می دهد تا مشترکاتی را پیدا کند که در غیر این صورت ممکن است فرصتی برای کشف آنها پیدا نکنند. همچنین این یک راه عالی برای متحد کردن تیم هایی است که کمی احساس تفرقه می کنند. صحبت در مورد دوست داشتن و دوست نداشتن مشترک می تواند برای ارتباط مجدد شما با هم تیمی ها مفید باشد. https://www.aparat.com/result/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%DB%8C

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا