سبک زندگی

چند نکته خانه داری از متخصصان برتر مهمان نوازی امارات

در این روزها، خانه‌داری بیش از هر زمان دیگری بخش بسیار حیاتی از هر هتلی است. با توجه به ادامه داشتن شیوع جهانی ویروس، بسیاری از گروه‌های مهمان‌پذیری رویکردهای خود را در خصوص خانه‌داری تشدید کرده و پروتکل‌های بهداشتی را به دقت اجرا می‌کنند.

وب‌سایت Hotelier Middle East با سه کارشناس خانه‌داری مصاحبه کرده است که نکاتی مفید درباره نگه‌داری تمیز اتاق‌ها، حفظ ایمنی مهمانان و کارکنان، و افزایش انگیزه آنها را به اشتراک گذاشته‌اند.

Marco Neukom،مدیر اتاق های هتل The Palm در Dubai

تمام ابزارهای لازم برای تیم خانه‌داری را فراهم کنید. بگذارید نازل خلاء به خوبی کار کند، گردگیر جدیدی داشته باشند، اسپری شیمیایی کارآمدی داشته باشند یا چرخ دستی‌ای که به راحتی در سالن حرکت کند. این جزییات کوچک می‌توانند تفاوت زیادی در تجربه خانه‌داری ایجاد کنند.

حفاظت از خود و تیم خانه‌داری در برابر کووید-19 را جدی بگیرید. در این زمان بحرانی، تأکید بیشتری بر تجهیزات حفاظت فردی برای هر خانه‌دار لازم است. شرکت‌ها باید PPE باکیفیتی فراهم کنند تا تیم‌های خانه‌داری ایمن باشند و بتوانند دیگران را هم ایمن نگه دارند.

به تیم زمان کافی بدهید. اجازه دهید بدون فشار و عجله، وظایف خود را با دقت و صحیح انجام دهند. هنگامی که فشار به تیم می‌آید، اغلب اشتباهاتی رخ می‌دهد و حفاظت ازدست می‌رود که در مواجهه با ویروس کووید-19 بسیار خطرناک است.

در جلسات روزانه عجله نکنید. وقت کافی برای گوش دادن، پاسخگویی به سوالات، و ارائه بازخورد داشته باشید.

بیان کنید که ارزش قدردانی دارید. خانه‌داری یک کار سخت است و ارزش یک بازخورد مثبت در هنگام مواجهه با مشکلات بسیار بالاست. بنابراین، هر روز به خانه‌دارانتان بگویید “متشکرم” برای تلاش و فداکاری‌شان.

دیزاین | سبک زندگی | طراحی

Nishith Patel، خانه دار اجرایی در استراحتگاه ساحلی هیلتون Ras Al Khaimah.

کلید موفقیت در خانه‌داری، مدیریت منابع به‌درستی است. این شامل فهرست‌بندی دقیق و تخصیص صحیح منابع است که کارکنان خانه‌داری، با انجام کارهای فیزیکی متنوع در زمان و مکان مناسب، عملکرد شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهند، و همچنین پیش‌بینی دقیق نیازمندی‌های عملیاتی از دمپایی تا مواد بهداشتی و لوازم کتانی را شامل می‌شود.

ما تلاش زیادی می‌کنیم تا با ارزیابی و مراقبت از تیم خانه‌داری، روحیه آنها را برای دستیابی به عملکرد برتر تقویت کنیم.

بخش‌های دیگر نیز با تمرکز بر نظافت خانه در زمان‌های پرکاری، احساس اعتبار و تعلق به یک تیم بزرگ‌تر را به ارمغان می‌آورند که همگی به یک هدف مشترک کار می‌کنند.

همکاری موثر و صمیمی با بخش مهندسی باعث می‌شود تا هر گونه مشکلات به موقع شناسایی و رفع شود.

با توجه به اینکه استراحتگاه ما یک هتل قدیمی است، تعامل مؤثر با مهمانان بخش بسیار حیاتی از تجربه مهمان‌نوازی واقعی است. این امر موجب می‌شود مهمانان احساس کنند تیم خانه‌داری واقعاً به آنها اهمیت می‌دهد.

Gopinath Rajappa، خانه دار اجرایی در Ajmanسرای، مجموعه تفریحی لوکس

پوشیدن کیت‌های محافظ شخصی بسیار حیاتی است و در این باره هیچ استثنایی وجود ندارد. این اقدام احساس امنیت و سلامتی را برای همکاران و مهمانان ما فراهم می‌کند و توجه به محافظت از خود را ضروری می‌سازد.

ما باید هر فرد را تشویق کنیم که بر روی بهداشت و پاکیزگی تأکید کند. این باید به عنوان یک مسئولیت برای همه در نظر گرفته شود، که باعث ایجاد اعتماد بین ما و مهمانان می‌شود.

مدیریت پسماند یک اولویت و مسئولیت مهمی است که همه باید در آن مشارکت کنند.

خدمات خانه‌داری باید به فراتر از تعویض لوازم و بهداشت کلی ملک فکر کنند. ممکن است فرض کرد که خدمات خانه‌داری شامل تعویض ملافه و ارائه حوله‌های تمیز است، اما وظایف آنها بیشتر از این است. آنها باید همچنین مراقب هر نوع تعمیر و نگهداری مورد نیاز باشند.

تیم خدمات خانه‌داری هیچ وقت بهانه‌ای ندارد و نمی‌تواند کوتاهی بیاورد. آنها بخش اساسی و حیاتی از تیم هتل هستند، بنابراین برای آنها بسیار مهم است که همیشه بهترین خود را ارائه دهند و کارهایشان را با دقت انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا